Qmail/postfix/sendmail [Re: anti-relay-dalsi pokus ?]

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Úterý Červen 27 18:21:41 CEST 2000

> From: "Petr Novotny" <Petr.Novotny na antek.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Date: Wed, 14 Jun 2000 17:25:54 +0200
> Subject: Re: Qmail/postfix/sendmail [Re: anti-relay-dalsi pokus ?]
> Zajimave zavery:

Dovoluji si ponekud polemizovat:
> 2. sendmail 8.7 dela 8bit->Q-P konverzi pokazde.

Ale treba uz 8.8 ma mailer-flagy "7" (vzdy 8bit->Q-P), "8" (ponechat
8bit) a "9" (vzdy Q-P->8bit). Zvlast "9" je dobra vec pro non-MIME MUA;
bohuzel to funguje jen pro zpravy bez vice MIME-casti.

> 3. Quoted-printable je vubec hodne spatny napad. Spravny napad
> je rict "zahodte 7bit mailery, 8bit je jednodussich i implementacne".

To je sice pravda, ale slusne programy cti zpetnou kompatibilitu.
Krome toho treba kdyz je kodovani Win-1250, tak se znaky 80 az 9F
mohou byt nekdy potize (ridici znaky s 8.bitem).

> 4. Spis vymizi 7bit MTA nez non-MIME MUA.

Mne se zda, ze dnes uz non-MIME MUA pouzivaji bud jen asketove nebo
spravci MTA, kteri chteji zkoumat "streva" SMTP-zprav, at uz z duvodu
studijnich nebo pri hledani zavad.

> 5. Moje zkusenost: Quoted-printable s poskozenym MIME
> headerem je necitelne. Naprosto. 8bit orezane na 7bit je citelnejsi.

Mam-li non-MIME MUA, obvykle neni tezke odhadnout kodovani obsahu (jde-li
o text/plain) a s jednoduchymi skriptiky takovou zpravu snadno rozlustim.
MIME-MUA samozrejme v lepsim pripadku ohlasi chybu (coz je ovsem
principialne spravne) nebo se polozi (to uz je horsi).

                                                Lubos Kaspar