Qmail/postfix/sendmail [Re: anti-relay-dalsi pokus ?]

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Čtvrtek Červen 29 09:29:09 CEST 2000

> 3. Quoted-printable je vubec hodne spatny napad. Spravny napad
> je rict "zahodte 7bit mailery, 8bit je jednodussich i implementacne".

> 4. Spis vymizi 7bit MTA nez non-MIME MUA.

	Pokud se mohu zapojit - dovoluji si poznamenat, ze MIME a s nim i cela
moznost zasilat jakkoliv kodovane non-7bit-clean zpravy je stale jeste
pouze ve stadiu "proposed standard". Z toho plyne, ze 7bit MTA je stale
jeste OK a v norme. Pripoustim ale, ze je ponekud nemoderni. Bohuzel,
znacna vetsina MTA ma vazne problemy, MIME byva velmi casti chybne
implementovano, a pokud neni chybne implementovanio MIME pak je chybne
alespon 8BITMIME v ESMTP transportu. A nejde jen o MTA - napriklad stale
jeste pomerne pouzivany "majordomo" pro diskusni listy prilis 8bit-ready
neni.

	Ve chvili, kdy dopis odesilate si nakrasne muzete myslet, ze vas MTA i
MTS je spravne nakonfigurovan a v poradku - totez ale nemusi platit pro
MTA protistrany, obzvlast pokud dopis zasilate do konferenci. Pomerne
mnoho MTA take zasila zpravy v kodovanich, ktere MIME definuje pouze
jako "optional", takze protistrana nemusi byt schopna precist i jinak
korektne formatovanou zpravu.

	Proste, jednou vetou, MIME je jeste mlade a neni to ten pravy a
definitivni "standard".

	V zadnem pripade nechci branit pokroku - to by se mi ostatne ani
nepodarilo, ale dovoluji si tady proti volani "odstrante 7bit,
pouzivejte vsude 8 bit MIME" zavolat "pamatujte, ze dulezitejsi je
citelnost nez forma - pouzivejte pouze 7bit (a bez dikritiky) vsude tam,
kde si nejste jisti tim, ze cela cesta i software prijemce je na vas
8bit dopis s diakritikou pripraven" - ostatne, tak nejak to diktuji
pravidla sitove netikety a obycejna ohleduplnost k (nezmanemu) prijemci.

> 5. Moje zkusenost: Quoted-printable s poskozenym MIME
> headerem je necitelne. Naprosto. 8bit orezane na 7bit je citelnejsi.

	Jde o zvyk. Dokazu v naproste vetsine pripadu cist jak QP, tak 8BIT v
takrka libovolnem kodovani (znaku s diakritikou) i tehdy, pokud jsou
znaky s diakritikou nejen orezany, ale proste zcela a bez nahrady
odstraneny. Necitelne je akorat BASE64. Bezohledni odesilatele vas
ostatne nauci casem cist i Wordowske DOCy pomoci UNIXoveho "more" ...

	Proste, rad bych vase nadseni pro 8BIT a MIME zabrzdil, to, ze jejich
bezproblemovy prijem je "bezny" proste neni az tak samozrejme (i u
zdanlive MIME compliant MTA).

	Snad mi narodni obrozenci muj nazor prominou ...

							Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz