Nahrazeni sendmailu qmailem - splni tyto pozadavky ?

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pondělí Březen 20 10:24:42 CET 2000

Zdravim

vsiml jsme si ze se ze vyskytuji i odbornici na qmail (zdravim p.
Novotneho), takze si dovolim polozit par dotazu ohledne problematiky
zameny qmail/sendmail.

Nejprve bych se chtel zeptat zda je mozne dosahnout (linkem nebo nejak)
stavu kdyz zustane zachovano odesilani pres /usr/sbin/sendmail
(/usr/lib/sendmail), respektive zda nejaka cast qmailu se tvari jako
sendmail kompatible a je mozne ji nalinkovat do vyse uvedenych pozic a
umoznit tak chod programu a skriptu ktere to v sobe maji napsano ?

V podstate bych chtel aby bylo mozne kdykoliv tyto dva MTA zamenit bez
nutnosti jakkoliv upravovat dalsi veci - programy ,ulozeni mailboxu atp.

Chtel bych pouzivat i nadale standartni ipop3d a imapd z RH a zrejme taky
lokalni dorucovani procmailem  - je to mozne ?

Dale par dotazu na antispam a relaying - momentalne pouzivam v sendmailu
nejaky hack ktery kontroluje obsah hlavicky proti deny polozkam v access
(tedy pokud se v MX ceste vyskytuje zakazany host je zprava zamitnuta) ale
pouze v pripade ze se adresat posty nachazi v seznamu lidi co si preji
filtrovat spam.

Je neco takoveho mozne v qmailu ? - jeste lepsi by bylo aby kazdy user
mohl mit svuj vlastni spamlist - nebo jeste lepe dvojurovnove.

V novejsim sendmailu 8.9.3 pribyla navic tcpwrap knihovna, takze
predpokladam ze by sel udelat seznam deny hostu kteri vubec nesmeji
navazovat SMTP spojeni a u tech co smi jeste aplikovat access previdla.
To TCP omezeni asi v qmailu jde, jak jsem se dival, ale to selektivni
omezeni na zaklade obsahu hlavicky ?

Treti problem - sendmail mi odmita prijimat postu ktera ma neexistujiciho
odesilatele, respektive jeho domenu. To je dobre. Nicmene zaroven dela
relay  pro dalsi stroje ktere delaji to same - ovsem spamer kdyz se
neprobije na ty koncove stroje, ktere ho odmitnou z duvodu neexistuji
domeny odesilatele, pouzije muj relay ktery to prevezme a tu kontrolu na
existujici domenu odesilatele uz neudela - pri pokusu predat to koncovemu
stroji je to odmitnuto a skonci to u postmastera. (tj. u mne :-()

Dela qmail urcite kontroly i pro relay (tedy kdyz posta neni urcena primo
pro lokalni uzivatele) ? Optimalni by bylo mit navic access listy jeste
pro relaying a tam specifikovat mozna omezeni.

Dekuji za pripadne zkusenosti - at kladne nebo zaporne.