Nahrazeni sendmailu qmailem - splni tyto pozadavky ?

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pondělí Březen 20 10:50:17 CET 2000

On 20 Mar 00, at 10:24, Petr Simek wrote:

> Nejprve bych se chtel zeptat zda je mozne dosahnout (linkem nebo
> nejak) stavu kdyz zustane zachovano odesilani pres /usr/sbin/sendmail
> (/usr/lib/sendmail), respektive zda nejaka cast qmailu se tvari jako
> sendmail kompatible a je mozne ji nalinkovat do vyse uvedenych pozic a
> umoznit tak chod programu a skriptu ktere to v sobe maji napsano ?

Ano. Linkujete /var/qmail/bin/sendmail do /usr/lib i /usr/sbin
(buhviproc nektere skripty chteji jedno, nektere druhe). Z parametru
vam mozna bude chybet -v - ten z sendmail-wrapperu pro qmail-
inject proste nedostanete.

> V podstate bych chtel aby bylo mozne kdykoliv tyto dva MTA zamenit bez
> nutnosti jakkoliv upravovat dalsi veci - programy ,ulozeni mailboxu
> atp.

Varovani: sendmail nejdriv prohlizi /etc/aliases a az pak existujici
uzivatele. qmail to dela naopak. Pokud spolehate na poradi tohoto
zpracovani, bude s  prechodem prace. (Lze to vyresit, ale ne
jednoduse.)

> Chtel bych pouzivat i nadale standartni ipop3d a imapd z RH a zrejme
> taky lokalni dorucovani procmailem  - je to mozne ?

Ano. Proste jako default delivery bude urceno
"|preline -f /usr/bin/procmail"
nebo neco odpovidajiciho.

> Dale par dotazu na antispam a relaying - momentalne pouzivam v
> sendmailu nejaky hack ktery kontroluje obsah hlavicky proti deny
> polozkam v access (tedy pokud se v MX ceste vyskytuje zakazany host je
> zprava zamitnuta) ale pouze v pripade ze se adresat posty nachazi v
> seznamu lidi co si preji filtrovat spam.
>
> Je neco takoveho mozne v qmailu ?

Mozne, ano. Jednoduche, ne. Lze to udelat dodatecne v procmailu,
pokud to staci. Nebo je treba lehce patchnout qmail, aby pro
prichozi postu pouzil maildrop (radsi nez procmail) a maily nejak
filtroval.

> - jeste lepsi by bylo aby kazdy user
> mohl mit svuj vlastni spamlist

~/.procmailex?

> V novejsim sendmailu 8.9.3 pribyla navic tcpwrap knihovna, takze
> predpokladam ze by sel udelat seznam deny hostu kteri vubec nesmeji
> navazovat SMTP spojeni a u tech co smi jeste aplikovat access
> previdla. To TCP omezeni asi v qmailu jde, jak jsem se dival, ale to
> selektivni omezeni na zaklade obsahu hlavicky ?

Leda tak, ze se mezi qmail-smtpd a qmail-queue zaradi maildrop
(radsi nez procmail). Patch viz www.qmail.org.

> Dela qmail urcite kontroly i pro relay (tedy kdyz posta neni urcena
> primo pro lokalni uzivatele) ?

Dela presne ty same kontroly jako pro lokalni postu.

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F