Ne dost, ze novy to jeste z otazkou... ;-(

chomik chomik na seznam.cz
Čtvrtek Květen 4 22:16:24 CEST 2000

On Thu, 4 May 2000, Petr Stanek wrote:

> Na http://www.webmin.com/webmin/ naleznete spickovy nastroj
> pro konfiguraci a spravu SendMailu,QMailu,ZMailer a Postfix.
>
> Staci si jen vybrat a pak na dokumentaci zapomenete ;-)
>
> Snek

Dekuji, prave jsem si to stahl - je to uzasny! :-)

Ale mam tady drobnou svizel. Te rekonfigurace sendmailu mi bylo zapotrebi
proto aby namapovat adresy ve "From:" vychazejicich majlu na jine adresy,
pro kazdeho usera odlisne, nebo i stejne treba pro dva usery:

user(1)@domain(1)  -->  user(x)@domain(y)
user(2)@domain(1)  -->  user(n)@domain(m)
user(3)@domain(1)  -->  user(p)@domain(q)
user(4)@domain(1)  -->  user(p)@domain(q)
 ... atd.

A pak zase prichazejici majly rozdelit podle obraceneho sistemu.

To druhe by snad slo pres aliasy, to prvni, jak se domnivam, se dela v te
polozce "outgoing adresses".

Jenze, kdyz v webminu prejdu do sedmail configuration/outgoing adresses
tak mi hlasi:

====
Your sendmail configuration file does not have the necessary directive for
outgoing address mapping.
====

Jak rozumim muj konfiguracni soubor sendmaila (Mandrake 6.1) nema
nadefinovany nejaky potrebny makra nebo neco podobneho. Tak co mam v
takovem pripade delat?

PS.:

Priznam se jeste, ze kdyz jsem cetl tu prelozenou dokumentaci (ten tip od
Petra Manna na http://www.manualy.sk/sendmail/) tak jsem uz z toho uz
zoufalej - ctu to z leva, ctu to z prava, ctu to s hora, pokousel jsem se
to cist i pozpatku ale dale jak nic tak nic... Nerozumim tomu! :-(

Mozna kdyby tam bylo vice konkretnich prikladu, mozna jsem na to moc
hloupej?

Uz samotny uvod:

   "Mezi sítovými programy má sendmail jednu z nejsložitějších
   konfigurací. S programem se sice zpravidla dodává "vzorový
   konfigurační soubor", ve kterém stačí doplnit pouze několik
   málo informací, ale na většině uzlů správce požaduje aspoň
   jednu nestandardní věc, díky které konfigurační soubor
   upravuje často více, než na kolik stačí jeho schopnosti. Díky
   tomu je v Internetu velké množství nesprávně zkonfigurovaných
   MTA a většina správců má na několikaměsíční boj se sendmailem
   ty nejhorší vzpomínky."

...mne vrhl na kolena, a jak jsem jeste uvidel ty:

   $~x Vyhovuje libovolnému slovu, které nepatří do třídy x.
   $%x Vyhovuje libovolnému tokenu z YP (yellow pages, NIS) mapy

...nebo:

   $o Oddělovače tokenů (samy jsou považovány za token). Oddělovače
   ()<>,;"\, \r a \n jsou v sendmailu pevně zakódovány a není je
   potřeba uvádět. .:%@!^/[]
   $q Formát adresy lokálního odesilatele. $g$?x ($x)$.

...tak jsem uz uplne zblbl 8-/

--
 /\||||||/\   ---- chomik < chemik1 na poczta.fm -----