VYRESENO: dial-up & ETRN..

Jiri Novak bati na skodanet.cz
Pátek Květen 5 15:05:28 CEST 2000

Michal Dobes wrote:
> Predpokladam, ze komunikace se dela pres normalni PPP spojeni?
> Neni pak jednodussi to udelat tak, ze pouziju pri postovnim prenosu
> treba volby idle 60 maxconnect 3600 ?
> Takze pokud PPP linkou minutu nic netece, tak ji slozim a spojeni
> se natvrdo ukonci nejdele po hodine.
> Mohu konstatovat, ze takto to funguje ke spokojenosti cca rok a zadnej
> vaznej problem nenastal. Volam z centra na 3 mista, nekam pres ISDN
> a nekam pres analog a v pohode to slape.
>
>         Majkl (majkl na tesnet.cz)

whops! :) aneb jak clovek pro les prehlidne strom :) ano, tohle je taky
jedno
reseni, nicmene ja to nakonec vyresil jinak:

inetd.conf:
mcount	stream	tcp	nowait	mail.mail	/bin/sh	mcount
/usr/local/.Admin/mailcount.sh

mailcount.sh:
COUNT=`grep ^HTo:.+lokalita.domena.cz /var/spool/mqueue/df*|wc -l`
echo $COUNT

no a na lokalite se z crona spousti jednou za tri hodiny:
ifup ppp0
sendmail -q
etrn.pl mail.domena.cz
while [ `nc mail.domena.cz mcount` -gt 0 ]; do
	sleep 5
done
ifdown ppp0

cimzto padem nejpozdeji 5 vterin po vyprazdneni fronty smerem k lokalite
se zavesi.
je to sice nebezpecnejsi nez nastaveni timeoutu pppd, ale vaze se to
primo k sendmailu a
jeho fronte, a navic se jedna o spojeni v ramci vnitrni site za
firewallem.

ufffff :)
--
       Jiri Novak