QMAIL a dorucovani posty

Tomas Lada tomas.lada na hsvos.cz
Čtvrtek Květen 11 12:07:02 CEST 2000

Petr Novotny píše:

> Proc trvate na /var/spool/mail/jmeno.prijmeni?

Netrvam na tom, uvedl jsem to zde jenom jako priklad a pak uz jsem to
nechtel menit.

> procmail dorucuje postu (pokud mu nejaky .procmail(ex) nerekne
> jinak) do /var/spool/mail/$USER;

/var/spool/mail/$USER --> tomu zapisu moc nerozumim, co tam dela ten $?

> pokud na vasem systemu
> pridelujete uzivatelska jmena jako jmeno.prijmeni, procmail
> dorucuje tam.

Tak o to mi presne jde.

> Ovsem POZOR! Je predevsim treba dorucovat tam, kde to ocekava
> mailovy klient (resp. pop3/imap) server!

Takze musim mit "nekde" v konfiguracnim souboru v Qmailu nastaveny cesty pro
jednotlivy uzivatele?

> which procmail (pokud nic nenapise, procmail neni v ceste; pak
> zkuste locate procmail)

Dal jsem ho vyhledat a byl /usr/bin/procmail a spustit lze, takze to bude v
poradku. Mimochodem pri instalaci RedHata 6.2 jsem dal instalovat balik
sendmail, ktery jsem pak ale odstranil (rpm -e sendmail-xx), doufam ze neni
nejaka provazanost mezi procmailem a sendmailem.

> Automagicky. (Tim, ze domenu uvedete v "locals".)

To je jednoduchy a vychytany >:-)).

> To nevim. Pokud by to procmailu vadilo, ze neexistuje, urcite
> vyblije hlasky do logu. Nejspis mu to vadit bude (/var/spool/mail ma
> mit docela specificka prava). Ovsem treba je vytvoreni toho
> adresare soucasti procmail.rpm, co ja vim...

Ten adresar tam fakt neni (/var/spool/mail), tak kam se teda bude ta posta
dorucovat?

> To se provede automagicky. (Novy mailbox v /var/spool/mail
> procmail vytvorit umi treba tak, ze /var/spool/mail je zapisovatelne
> pro skupinu mail a procmail je sgid mail. Tohle je mimochodem
> presne duvod, proc je sdileny adresar pro vsechny maily blbost:
> Musite hyrit bud "sgid mail", nebo root musi delat spoustu veci
> navic ("umask 077; touch /var/spool/mail/jmenouzivatele; chown
> jmenouzivatele.skupinauzivatele /var/spool/mail/jmenouzivatele").

Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak pokazde kdyz zalozim uzivatele
napr. useradd honza.kral a nasledne passwd honza.kral a vyplnim mu heslo tak
se mi vytvori adresar i v /var/spool/mail/honza.kral? (krome
/home/honza.kral)
Ted jsem si pustil linuxconfig a nasel jsem tam mezi uzivateli grupu mail,
ktera mela domovky adresar /var/spool/mail a pak kdyz jsem odchazel se me to
ptalo jestli chci vytvorit adresar /var/spool/mail tak jsem dal ze ano a je
tam. Hned jsem zkusil zalozit uzivatele "jak jsem popsal vyse" a adresar v
/var/spool/mail se nevytvoril. Nemusi se definovat do jaky groupy uzivatel
patri?
Nebo nebylo by lepsi ten procmail preinstalovat?
S pozdravem
                    Tomas Lada