QMAIL a dorucovani posty

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Květen 11 11:37:14 CEST 2000

On 11 May 00, at 11:00, Tomas Lada wrote:

> Takze procmail mi bude dorucovat postu do
> /var/spool/mail/jmeno.prijmeni?

Proc trvate na /var/spool/mail/jmeno.prijmeni?

procmail dorucuje postu (pokud mu nejaky .procmail(ex) nerekne
jinak) do /var/spool/mail/$USER; pokud na vasem systemu
pridelujete uzivatelska jmena jako jmeno.prijmeni, procmail
dorucuje tam.

Ovsem POZOR! Je predevsim treba dorucovat tam, kde to ocekava
mailovy klient (resp. pop3/imap) server!

> V souboru INSTALL.VSM jsem si precetl
> ze k pouziti procmailu staci akorat nakopirovat soubor z
> "/var/qmail/boot/proc" jako "/var/qmail/rc"? Taky jsem se docetl ze
> procmail musi byt v system boot path, a jestli neni tak mam zeditovat
> /var/qmail/rc a dopsat k nemu cestu. Jak to zjistim?

which procmail (pokud nic nenapise, procmail neni v ceste; pak
zkuste locate procmail)

> Dale mi porad
> neni moc jasne jak se "provaze" qmail s vytvorenyma uzivatelama, kteri
> maji sve slozky v /home/jmenouzivatele.

Automagicky. (Tim, ze domenu uvedete v "locals".)

> Adresar "mail" v adresari
> /var/spool/ si procmail vytvori, nebo ho mam vytvorit ja?

To nevim. Pokud by to procmailu vadilo, ze neexistuje, urcite
vyblije hlasky do logu. Nejspis mu to vadit bude (/var/spool/mail ma
mit docela specificka prava). Ovsem treba je vytvoreni toho
adresare soucasti procmail.rpm, co ja vim...

> Kdyz
> vytvarim uzivatele, tak se mi tvori v /home/jmenouzivatele jak je mam
> dostat do /var/spool/mail/jmenouzivatele?

To se provede automagicky. (Novy mailbox v /var/spool/mail
procmail vytvorit umi treba tak, ze /var/spool/mail je zapisovatelne
pro skupinu mail a procmail je sgid mail. Tohle je mimochodem
presne duvod, proc je sdileny adresar pro vsechny maily blbost:
Musite hyrit bud "sgid mail", nebo root musi delat spoustu veci
navic ("umask 077; touch /var/spool/mail/jmenouzivatele; chown
jmenouzivatele.skupinauzivatele /var/spool/mail/jmenouzivatele").

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F