QMAIL logy, mailboxy - zase o neco dale

Tomas Lada tomas.lada na hsvos.cz
Středa Květen 17 12:11:40 CEST 2000

> Dobre, beru zpet "zaklady systemu" a davam tam "zaklady
> programovani v systemu". Zustavam ovsem toho nazoru, ze vedet,
> co je "stdin" by mel kazdy. :-)

> Ne nutne. /var/spool/mail je na nejake partition. Na te partition
> nastavite quota.
>
> Nyni jsou mozne dva pripady:
> 1. Na partition, kde je /var/spool/mail, neni zadny jiny adresar
> zapisovatelny pro uzivatele. Pak jsou kvota na tu partition
> ekvivalentni kvotam na /var/spool/mail.
> 2. Na te partition jsou i dalsi adresare zapisovatelne pro uzivatele.
> [...]

Vcera jsem se k Linuxu poradne nedostal a tak pisi az dnes. Chtel bych tedy aby
posta chodila do /home/uzivatelskejmeno/Mailbox/ a jeste mit omezenou velikost
schranky. Znovu jsem zkompiloval jadro 2.2.14 s podporou quot. /home mam na
samostatne partisne a mam ji namountovanou s podporou quot. V souboru /etc/fstab
jsem dopsal "usrquota". Dale jsem aktivoval quotu prikazem quotacheck -uvga a pak
jsem nastavil jednotlivym uzivatelum kvoty. edquota jmeno_uzivatele. V adresarich
/home/jmena_uzivatelu jsem vytvoril adresar /Mailbox. Pak jsem udelal linky z
/var/spool/mail/jmeno_uzivatele na /home/jmeno_uzivatele/Mailbox
ln -s /var/spool/mail/jmeno_uzivatele /home/jmeno_uzivatele/Mailbox
a nakonec jsem prekopiroval soubor /var/qmail/boot/home na /var/qmail/rc.
Tak a ted mi prijde zprava do /var/spool/mail/jmeno_uzivatele a v
/home/jmeno_uzivatele/Mailbox je na ni link. Ale omezeni quot mi porad nechodi. Mam
zalozeneho jednoho uzivatele s hard limitem 3Mb, posilal jsem mu 4.5 a normalne mu
to prislo. tak uz nevim kde by mohla byt chyba.(dorucoval mi procmail) Taky jsem se
docetl  v dokumentaci ze ty "linky" musim vytvaret pro kazdeho uzivatele vzlast,
nejde to nejak obejit?
Dekuji
S pozdravem
                    Tomas Lada