Nelokalni uzivatel na lokalni domene II

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Květen 25 09:50:25 CEST 2000

> From: Slavek Banko (axis) <slavek.banko na axis.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Nelokalni uzivatel na lokalni domene II
> Date: Thu, 25 May 2000 08:55:13 +0200
>
> Firma má u providera doménu a poštovní schránky pro všechny uživatele.
> Většina schránek je přes POP3 vyzvedávána v Praze, některé v Olomouci.
> Veškerá pošta tedy přes SMTP končí u providera.
>
> V Praze mají server, který zajišťuje dial-up připojení sítě k Internetu.
> Server stahuje poštu z uvedených POP3 schránek a dává ji uživatelům na
> lokální síti k dispozici opět přes POP3. Pro odesílá pošty klientů je na
> [...]

Podle mě by se to nejjednodušeji vyřešilo právě přes DNS subdoménou typu
olomouc.firma.cz - jde jen o to, kde by byl příslušný nameserver.
Je-li u firmy, je to zcela triviální, je-li u providera, jsou dvě
možnosti: buď bude obsluhovat i subdoménu nebo ji deleguje firmě.
Pak už přes MX-záznam lze snadno směrovat poštu. Čili jednoduchou změnou
v DNS lze dosáhnout kýženého efektu bez zauzlování konfigurace MTA.
--
                                                Luboš Kašpar