Jak s "mail from: <>"? (Re: Helo command rejected: Host not found)

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pátek Květen 26 10:58:42 CEST 2000

> Date: Mon, 22 May 2000 14:53:51 +0200
> From: Edvard Miskej <miskej na tmp.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: Helo command rejected: Host not found;

> DNS je u providera a odezvy zatim byly velmi rychle.
> Nas Postfix (prominte sendmailisti) kontroluje jak DNS mail serveru a tak
> spravnost domeny v Mail From:
> Spis mi slo o to, ze po prvnim tydnu provozu to vracelo maily i od velkych
> spolecnosti typu IOL (uz ma rev. v poradku), Radiomobil atd. a tak prijdou
> uzivatele naseho serveru o zpravy. Pokousim se aspon kontaktovat spravce :-(
> [...]

Verze v ASCII-7 viz dole.
---

Vážení přátelé,

rád bych se zde zeptal, jaké jsou praktiky s řešením případů
"mail from: <>" v SMTP-komunikaci. Jak řešit při nastaveném odmítání
případy, kdy takto některé MTA vracejí i chybová hlášení? Při zahazování
si pak uživatelé mohou stěžovat, že nedostali chybovou hlášku, tj. z jejich
pohledu se pošta "ztratila". Nebo jinak: jak v takovém případě v sendmail.cf
zařídit, aby se místo "<>" dosadilo alespoň např. "nobody na host" (nebo
"postmaster na host" ap.), kde "host" by bylo DNS-jméno SMTP-klienta? Obvyklé
řešení, kdy se "<>" nahrazuje vlastní adresou MTA (typicky "mailer-daemon na mx",
kde "mx" je hostname SMTP-serveru), asi není moc vhodné, že.

Pozn. k anonymním SMTP-klientům: při konstrole PTR v DNS (a odmítání komunikace
anonymům) se ukazuje, že nepořádky nejsou nepřímo úměrné důležitosti organizace,
která provozuje takového klienta (jak si uživatelé bláhově myslí), a navíc
jde obvykle o lajdáctví providerů, kteří často zapomínají na delegace
reverzních domén nebo na jejich pořádnou administraci (spravují-li je sami).
Po upozornění někteří správci nameserverů poděkují a rychle zařídí nápravu,
jiní jsou dotčeni a ještě jsou arogantní...
--
                                                Luboš Kašpar
---

Vazeni pratele,

rad bych se zde zeptal, jake jsou praktiky s resenim pripadu
"mail from: <>" v SMTP-komunikaci. Jak resit pri nastavenem odmitani
pripady, kdy takto nektere MTA vraceji i chybova hlaseni? Pri zahazovani
si pak uzivatele mohou stezovat, ze nedostali chybovou hlasku, tj. z jejich
pohledu se posta "ztratila". Nebo jinak: jak v takovem pripade v sendmail.cf
zaridit, aby se misto "<>" dosadilo alespon napr. "nobody na host" (nebo
"postmaster na host" ap.), kde "host" by bylo DNS-jmeno SMTP-klienta? Obvykle
reseni, kdy se "<>" nahrazuje vlastni adresou MTA (typicky "mailer-daemon na mx",
kde "mx" je hostname SMTP-serveru), asi neni moc vhodne, ze.

Pozn. k anonymnim SMTP-klientum: pri konstrole PTR v DNS (a odmitani komunikace
anonymum) se ukazuje, ze neporadky nejsou neprimo umerne dulezitosti organizace,
ktera provozuje takoveho klienta (jak si uzivatele blahove mysli), a navic
jde obvykle o lajdactvi provideru, kteri casto zapominaji na delegace
reverznich domen nebo na jejich poradnou administraci (spravuji-li je sami).
Po upozorneni nekteri spravci nameserveru podekuji a rychle zaridi napravu,
jini jsou dotceni a jeste jsou arogantni...
--
                                                Lubos Kaspar