Nechodi mi posta (obcas, selektivne nahodne) skrze mail relay

Radek Hnilica radek_hnilica na linuxfan.com
Úterý Listopad 7 11:14:18 CET 2000

Dobry den,

nejsem prilis zbehly v sendmailu, vlastne ho skoro vubec neznam a v jeho
konfiguraci se nevrtam.  V prubehu casu se objevil nasledujici problem.

Na pocitaci ktery slouzi jako firewall, bezi mail relay.  No a zde se
objevuje zajimava (otravna) chyba.  Vzdycky vybranym lokalnim uzivatelum
neprojde ven posta na vybrane (jak oni tvrdi) cilove adresy vne firmy.
Tento ukaz je z jejich pohledu nedeterministicky jak v case, tak v
adresach.  Proste tondovi muzu poslat postu a frantovi ne, zitra je to
zase naopak.

V logu se vyskytuji hojne chybova hlaseni typu:
... sendmail[12689]: to=<....>, delay=23:30:12, xdelay=00:00:12,
mailer=esmtp, relay=topaz.3com.com. [192.156.136.158], stat=Deferred: 451
4.1.8 <kamil.sotak na moraviapress.cz>... Sender domain must resolve

No a tady je jeden problem, ktery mi absolutne unika, sender domain, tedy
cast moraviapress.cz mi neresolvuje.  A to vubec nechapu.

Moraviapress.cz je moje domena a nejak mi neni jasne proc se nresolvuje.
Objevuji se tam i dalsi chyby, ale pekne po poradku.  Ted ten server
nakopnu, a budu sledovat co se na nem dej dal.  Popisu dalsi chybu, jez
se objevi v logu.

Muzete mi nekdo poradit, na co se mam soustredit, pripadne kde by mohla
byt chyba (zakopan pes)?

Predem dik

Radek Hnilica