Amavis a licence antiviru

Rehor Petr p.rehor na decros.cz
Úterý Listopad 14 18:27:52 CET 2000

> Ma nekdo konkretni informace, jak je to s licencemi pro antiviry
> podporovanymi Amavisem ? Nekde jsem zachytil debatu, ze treba
> na McAfee je potreba licence pro kazdeho pop3 usera. Zda se mi to
> prehnane. Je nektery z antiviru zdarma i pro komercni vyuziti ?

Ja pouzivam na FreeBSD a na Linuxu Avp od Kaspersky Lab. Cena je
prijatelna - cca. 8 kKc za dvouletou licenci a staci jedna licence.
Taky delaji Avp for sendmail/qmail, tam to ale stoji pres 20 kKc
na rok. Demo Avp se da stahnout z ftp://ftp.avp.ru, denni updaty
tamtez. S Avp pro FreeBSD mam dobrou skusenost - beha mi na cca.
deseti serverech ve spolupraci a umoznuje pracovat jako daemon -
virovou databazi si natahne jenom jednou a pak uz jenom skenuje.
Avp by melo byt Amavisem podporovano (ja jsem si napsal vlastni
reseni pro sendmail, ktere pracuje efektivneji :-).

Co se tyka McAfee, tak by to melo fungovat tak, ze licencni
politika je postavena na celkove antivirove ochrane site - tedy
kupte si licenci na vsechny pocitace ve vasi siti a pouzivejte
jakoukoliv verzi nasich antivirovych produktu na kteremkoliv
pocitaci ve vasi siti. Kdyz jsem se zajimal asi pred dvema
lety jak koupit pouze antivirovou ochranu elektronicke posty,
tak jsem zjistil, ze to nejde a musi se koupit licence na
vsechny pocitace v siti.

Petr

DECROS s.r.o.          J.S.Baara 40, Ceske Budejovice, Czech Republic
Tel: +420-38-7312808   Fax: +420-38-7311480      http://www.decros.cz