Amavis a licence antiviru

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Listopad 16 11:38:41 CET 2000

> From: Rehor Petr <p.rehor na decros.cz>
> To: "'sendmail na linux.cz'" <sendmail na linux.cz>
> Subject: RE: Amavis a licence antiviru
> Date: Thu, 16 Nov 2000 11:11:04 +0100

> Me naopak pripada hledani jakychkoliv viru v MTA jako uzitecna funkce,
> protoze mi setri praci a minimalizuje miru skody, kterou mohou
> napachat
> nepoucitelni uzivatele. Statistika za posledni mesic mi nahrava:
>
> reho na ns.decros.cz:/etc/periodic/monthly> ./460.status-mail-rejects |
> grep Virus
>    2 datron.cz            Viruses were detected
> [...]

Pokud to necemu nahrava, tak jedine tomu, abyste presli na linux. :-)
Nepoucitelni uzivatele si stejne prinesou vir na diskete...

Asi je treba zopakovat, ze MTA="Mail Transfer Agent", takze to
neni zadny VDA="Virus Detection Agent" a uz asi vubec ne
VIA="Virus Investigation Agent". Proc se ma MTA zdrzovat
takovymi vecmi, ktere ohrozuji jen MS-Win-XX? VDA/VIA by mel byt
v koncovem MS-klientskem systemu (typicky Exchange) a/nebo
jako jakysi resident pod MS-Win-XX. Kdyz se pres stejny MTA
dorucuje posta do MS-Win-XX i na stroje s jinym OS (napr.
s linuxem ap.), proc ma byt dorucovani posty pro uzivatele z techto
jinych stroju zbytecne zdrzovano (a hlavne znejistovano - kazda
dodatecne nasroubovana vec zvysuje riziko chybne funkce MTA jako
celku) kontrolou viru, ktere jim mohou byt ukradene?

Docela me prekvapuje, ze organizace typu s.r.o. (napr. DECROS),
tedy asi neprilis molochovita, povazuje za vyhodne plytvat
penezi za MS-produkty a jeste se potykat s jejich viry.
Zakaznikem takove firmy bych nechtel byt, protoze to urcite
promitnou do cen svych vystupu.
--
                                                Lubos Kaspar