Kopie emailů a SMTP

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Listopad 23 10:23:58 CET 2000

kaspar na cnb.cz (Lubos Kaspar) writes:

> Mno, docela by mě zajímalo, jak se ve tomto světle dívat na problematiku
> šroubování antivirů do MTA. Podle mě totiž jde o dvě strany téže mince.
> Jestlipak antiviroví przniči MTA také schvalují fízlování e-mailu?
> Principiálně by měli.

Ja proti zavadeni antivirovych ochran do MTA nic nemam, ale cteni
e-mailu neschvaluji.

Mozna by bylo vhodne rozdelit z vaseho pohledu jedinou funkci MTA na
posilani mailu a jejich dorucovani do schranek.

Pred dorucenim do lokalni schranky snad mohu delat co chci, vcetne
upravovani obsahu posty. Lehce se mi vybavuje automaticka konverze
qouoted-printable na 8bit.

Jinak je to samozrejme s odchozi postou.

> To je ponekud zavadejici. Jak znamo, SMTP-protokol sam o sobe nezarucuje
> zadnou privatnost, tj. zpravy jim zaslane lze dost dobre chapat jako
> analogii dopisnice (korespondencni listek, pohlednice), z ktere si taky
> kazdy, kdo ji nahodou dostane do ruky, muze precist cokoliv, a hlavne:
> odesilatel sdeleni takto posila vedome - u SMTP totez! Ovsem pozor:
> myslite, ze postmaster ma cas cist e-maily uzivatelu? :-)

Toto je spatne chapany vyklad zakona. Kdyz telefonujete, take
neposilate svuj hlas sifrovane a zamestnanec telecomu si je muze
vyslechnout. Ale ma povinnost zachovat tyto informace v tajnosti a
neprozradit je.

Brno, Czech Republic