PTR SMTP-klientu (Re: zalozni mail server)

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Středa Říjen 4 10:15:12 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> Tohle narazi, pokud sekundarni MX neprovozujete sam, ake dela to
> za vas ISP (a na tom MX ma tisic domen). Je obtizne po nem chtit,
> aby nastavil, ze "maily pro domena1.cz se maji odmitat, pokud
> jsou z ORBS-listed stroje" a zaroven "maily pro domena2.cz se
> nesmeji podle ORBS filtrovat, ale zase by se mely odmitnout,
> pokud klient nema reverzni lookup".

Ano, to je problem. Clovek se podiva do logu, ze mail byl vyrazen
pres ORBS a za chvili mu pritece pres MX partnera.

Btw, to nikde neexistuje antispam list, ktery ny pracoval tak,
ze dojde mi spam, tak ho forwardnu na ten list. Pokud dojde
stejny spam z vice mist, tak dana emailova adresa se da na
black list, rekneme na rok, a tento black list poskytnout v nejake
forme k nachroupani do SMTP servra. Pokud jedna domena bude
generovat vic jak N spamu, tak se zakaze cela domena na nejakou
dobu?
Pokud by to bylo jen na tom principu, tak asi dost lidi by tu
zpravu forwadlo. System na http://www.antispam.cz/ kazdeho
odrazi od vyplnovani (take je tam tak 5 a pul zaznamu) a hlavne
jeho vystup neni k dispozici v nejake automatizovatelne forme.

Uznavam, ze pak nektere domeny v tom seznamu asi budou
permanentne, ale to je jejich problem.

	Majkl (majkl na tesnet.cz)