PTR SMTP-klientu (Re: zalozni mail server)

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Středa Říjen 4 13:01:19 CEST 2000

> Ano, to je problem. Clovek se podiva do logu, ze mail byl vyrazen
> pres ORBS a za chvili mu pritece pres MX partnera.
>
> Btw, to nikde neexistuje antispam list, ktery ny pracoval tak,
> ze dojde mi spam, tak ho forwardnu na ten list. Pokud dojde
> stejny spam z vice mist, tak dana emailova adresa se da na
> black list, rekneme na rok,

no to pekne dekuju. Takze poslu mail s Tvoji adresou, nekdo si usmysli, ze
jde o spam a uz black listy zakazou prijem veskere posty pokud obsahuj Tvoji
adresu odesilatele?

> a tento black list poskytnout v nejake
> forme k nachroupani do SMTP servra. Pokud jedna domena bude
> generovat vic jak N spamu, tak se zakaze cela domena na nejakou
> dobu?
> Pokud by to bylo jen na tom principu, tak asi dost lidi by tu
> zpravu forwadlo. System na http://www.antispam.cz/ kazdeho
> odrazi od vyplnovani (take je tam tak 5 a pul zaznamu) a hlavne
> jeho vystup neni k dispozici v nejake automatizovatelne forme.
>
> Uznavam, ze pak nektere domeny v tom seznamu asi budou
> permanentne, ale to je jejich problem.

Podle me jsou vsechny black listy _uplne_ k nicemu, nikdy nebudou (bez
nasazeni umele inteligence) schopny rozeznat obyc mail od spamu. Radsi nez
prijit o nejake zpravy nebudu zadne opatreni typu black list pouzivat. Je to
cesta do pekel..

Zakaze-li black list prijem zprav od nejakeho mail serveru, spamer mi ji
posle prez jiny server (tech spatne konfigurovanych je stale dostatek :-( ).
Rozpoznavani spamu podle email adrey odesilatele je nesmysl (zrovna nedavno
nejakej chytrak pouzival nahodne generovane adresy z jedne nasi domeny pro
rozesilani svych spamu - a ne kazdy postizeny pochopil, ze my s tim nemame
nic spolecneho). Takze jedina sance je rozpoznat spam podle jeho obsahu
(analyza obsahu) coz zrejme jeste nejakou dobu nebude fungovat (cili zase
nic).

Zdravi
D. Toman