SMTP hlasi Winsock error

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Čtvrtek Říjen 5 16:01:28 CEST 2000

> Prosim poradte mi!!!
> mam IIS 4.0 a posilam postu pres asp stranky. Zasilky se mi spravne zaradi
> do Queue, ale SMTP server nic neposle, misto toho vytvori soubor s timto
> chybovym hlasenim:
>
> Connection to adis.cesnet.cz. with Ip Address 195.113.150.68 failed from
> ms.destila.cz-194.108.54.222
> cerna na destila.cz
> Server received Winsock error Connection refused.

Connection refused nastane:
 - na cilovem pocitaci na pozadovanem portu nikdo neposloucha
- nekde po ceste nejaky filter paket zahodi a vraci ICMP_UNREACHABLE

> Muze byt chyba v SMTP serveru nebo v DNS,

DNS je spravne, spojeni na adis.cesnet.cz na portu 25 (SMTP) je funkcni.
Takze bud MS SMTP Service (nebo co to tam mate) navazuje spojeni na jiny
port (nebo na uplne jinou IP adresu nez tvrdi, nebo na adis.cesnet.cz
filruji pakety z Vaseho stroje...

>nevim kde mam zacit.
> Jeste by me zajimalo co presne znamena polozka Smart host u SMTP, jestli
> dobre chapu muzu tam napsat IP adresu serveru kam se ma posta smerovat.

Smart host je server, ktery umi rozesilat zpravy do sveta. Pokud MS SMTP
service neumi primo odesilat postu cilovym serverum _musite_ smart hosta
pouzit. A jako server tam _musite_ uvest server, ktery Vam provider pridelil
k odesilani posty (ten samy co ma byt nastaven v mail klientech) - jinak Vas
server vykope s chybou "550 We don't relay"

Zdravi
D. Toman