cyrus imapd + sendmail

Martin Postulka Martin.Postulka na cerge.cuni.cz
Pátek Říjen 6 16:28:40 CEST 2000

Dobry den,

narazil jsem na problem s cyrusem, respektive i (nebo spis) se
sendmailem.
Pokud nekdo tuhle kombinaci provozujete, pravdepodobne budete znat
reseni.
Tedy spis nevim, jestli jsem problem vyresil, nebo jen obesel. :-)

Ve fronte zustavaly viset zpravy od uzivatelu majicich ucet a schranku.
V logu je chyba: SYSERR(odesilatel): cannot exec /usr/cyrus/bin/deliver
Pricinu jsem nasel v tom, ze /usr/cyrus/bin/deliver mel masku prav
rwsr-x---,
zatimco jinde maji dorucovaci programy execute pro others, napr.
/usr/bin/mail rws--x--x nebo /usr/bin/procmail rwsr-sr-x.

Nejsou mi ale jasne nektere veci.
Dochazely zpravy, jejichz odesilatel nema ucet (a schranku)
(naopak bylo lhostejne, jestli uzivatel s uctem pouzil jiny SMTP
mailer). Takze to vypada, ze sendmail podle odesilatele, nikoli podle
prijemce, spousti program pro lokalni doruceni bud pod uctem
odesilatele, nebo, pokud je odesilatel systemu neznamy, pod nejakym
defaultnim uctem. Ma to nejaky vyznam?
Zvlast kdyz se rozhoduje podle adresy, bez ohledu na to, ze mu
zprava prisla prostrednictvim relaye.

Pro uplnost
cyrus-imapd-v1.5.19
sendmail-8.9.3

Omlouvam se tem, kterym tato zprava prijde z obou konferenci.
Dekuji

Martin Postulka