OT: freemail seznam.cz spamuje (Re: Sendmail a qmail)

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Čtvrtek Duben 12 03:13:36 CEST 2001

David Rohleder wrote:

> Ja tam tedy ten Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2 mam.
> To ze se tam nevyskytuji ceske znaky myslim nevadi. A ze se koduje
> mezera jako =20 snad nevadi.

	Content type tam skutecne byl. Presto dopis neni tak uplne v poradku -
i kdyz poruseni doporuceni neni az tak zavazne.

	Pokud se pamatuji spravne, pak prislusne "prekodovavaci" doporuceni
rika, ze se ma dopis oznacit "nejmensim" kodovanim, ktere jeste dany
dopis je schopne prenest - to je celkem rozumne, kvuli co mozna
maximalni zpetne kompatibilite.

	Radek v hlavicce, ktery lze napsat v US-ASCII by tedy nemel byt oznacen
za ISO-8859-2 a nemel by byt v zadnem smeru kodovan, stejne tak telo,
ktere mohlo byt preneseno jako US-ASCII nemelo byt oznaceno "vyssim"
charsetem a jelikoz neobsahuje ani zadne znaky osmibitoveho kodovani,
pak tam nemel byt ani Transfer-Encoding jiny nez 7 bit.

	Pokud takto koduje kazdy odeslany dopis vystavuje navic sve uzivatele
neprijemnosti - obecne je nevhodne zasilat MIME kodovanou zpravu bez
toho, ze se odesilatel ma dobry duvod domnivat, ze prijemce cte postu
pomoci software, ktery takovou postu dokaze spravne precist (take u
konferenci plati, ze neni-li MIME dovoleno, je ho nutne povazovat za
nevhodne). Tohle ale muze posoudit jen odesilatel - a pokud seznam
odesilatele teto moznosti zbavuje - a navic rozhoduje "nekonzervativne"
muze to opravdu znamenat pro nektere jeho uzivatele komplikaci.

					Dan Lukes

						Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz