Smerovani posty pouze pro nektere uzivatele.

Jaroslav Stefka jaroslav.stefka na anet-brno.cz
Pátek Duben 20 15:40:54 CEST 2001

"Daniel Teufel"  wrote
>  Ten problem je zajimavy. A reseni mozna taky.

No abych rekl pravdu, ten problem vypada naprosto jednoduse, ale uz zacinam
pochybovat, ze existuje nejake reseni.

Uz jsem zkousel tyto moznosti:
1. Dle navodu na serveru RedHatu jsem do mailertable dal nasledujici zaznam
user na mojedomena.cz        SMTP:user@[IP-exchange]
Co mi ale (asi logicky) nefunguje, protoze v /etc/sendmail.cw mam uvedenu
polozku: mojedomena.cz
Vysledek je takovy, ze kdyz poslu e-mail na adresu user na mojedomena.cz system
se vubec nepokousi nikam nic smerovat, protoze se na zaklade /etc/sendmail.cw
k vyhodnoceni mailertable vubec nedostane. Jenze ja ten udaj v /etc/sendmail.cw
potrebuji proto, aby mi posta pro nektere uzivatele koncila na linuxu. Tudy asi cesta
zrejme nevede.

2. Zkousel jsem tedy dle navodu p. Satka take toto (viz jeho prispevek v tomto threadu):
a. zrusit vsetko co je v mailertable o presmerovani domeny.
b. Do sendmail.cw zadat domenu pre ktoru ma preberat postu.
c. do virtusertable zapisat
user1 na domena.cz user1
user2 na domena.cz user2
@domena.cz $1@[ip-exchange]

Takze konkretne nyni mam ve virtusertable uvedeno:

@mojedomena.cz    $1@[192.168.1.1]

A poslu-li e-mail na adresu user na mojedomena.cz ,stane se toto:
na ten pocitac 192.168.1.1 se e-mail skutecne presmeruje, ale pole To: ma
tvar $1@[192.168.1.1]  (coz jsem si teda myslel, ze by tam melo byt user na mojedomena.cz)!
Exchange logicky zjisti, ze adresa $1@[192.168.1.1] neni lokalni a podle nastaveni tento mail
spravne preposle na smarthosta (to jest zpet na linux), a linux to zase posle zpet na exchange...
Mozna mam nekde neco spatne nastavene, uz fakt nevim.

Asi to vidim tak, ze nejaky cas nez budou na Exchange vsichni se posta bude dorucovat na linux,
v Outlooku budu mit nastavenu jeste navic sluzbu "Elektronicka posta site Internet", takze se i nadale
bude posta stahovat POP3 protokolem, ale ukladat se nebude na lokalni disk do osobnich slozek,
ale do Prihradky na Exchange serveru. Teprve az na Exchange budou vsichni se do mailertable
prida polozka: mojedomena.cz    SMTP:[IP-exchange], vsechna posta se timto okamzikem
smeruje primo do Exchange a na linuxu uz nebude zustavat zadna posta a ja si zase budu moct
uzit krasnych chvil, az budu obchazet vsechny uzivatele a z Outlooku jim vymazavat sluzbu
"Elektronicka posta site Internet".

>  Bylo by prilis naskodu kdyby se posta po nejakou dobu ukladala jak na
> MS Exchange tak na linux?
Vubec ne. Jenze jak na to?

Omlouvam se za obsirny popis, ale budu vdecny za jakoukoliv pomoc.

Dekuji.
J.Stefka