Smerovani posty pouze pro nektere uzivatele.

Jaroslav Stefka jaroslav.stefka na anet-brno.cz
Pondělí Duben 23 10:29:46 CEST 2001

> Ted jsem se koukal do te zpravy na kterou jsem odpovidal a tazatel tam
> pise ze exchange to vrati protoze adresat neni lokalni kdyz adresa je ve
> tvaru $1@[IP.IP.IP.IP] takze jsem myslel ze exchange se nechce znat k
> tomu tvaru domeny IP.IP.IP.IP a proto jsem mu radil ty hosts. Pokud
> je chyba primo v tom zapisu, tak to asi bude tim.

Ano, mate pravdu, exchange se nehlasi ke sve vlastni IP adrese.
Kdyz do virtusertable zadam
@mojedomena.cz    %1@[192.168.1.1]

(Takze tam ma opravdu byt znak %1 a ne $1 jak spravne napsali p. Ohnesorg a p. Dobes.
Dekuji moc, panove!)

a poslu mail na user na mojedomena.cz, tak se zprava presmeruje na user@[192.168.1.1]
Potud je to OK. Jenze Exchange, trebaze ma IP adresu 192.168.1.1 a spravne
nadefinovaneho uzivatele user vubec nepozna, ze je cilovym pocitacem! Proste si mysli, ze
domena [192.168.1.1] neni jeho vlastni a posle zpravu zpet na smarthosta, tedy na linux.
Jakmile ale zadam do seznamu e-mailovych adres uzivatele user dalsi e-mailovou adresu
ve tvaru user@[192.168.1.1], Exchange zpravu bez problemu prijme. Zdalo by se, ze to je v pohode
, ze akorat vsem uzivatelum pridam alias, kde jako jmeno domeny bude figurovat [192.168.1.1]
Jenze tech uzivatelu je jednak pomerne dost, a hlavne by se toto vsechno muselo udelat i u
vsech dalsich aliasu vsech uzivatelu! Takze jestli uzivatel tonda ma aliasy Tonda.Petricek a
tpetricek a petricek, tak by se tam musely vlozit dalsi aliasy s domenou [192.168.1.1].
No, a to uz je prace na dlouhe zimni vecery. A je jedno jestli je tam IP nebo nazev stroje, protoze
kdyz do virtusertable dam polozku
@mojedomena.cz    %1 na exchange.mojedomena.cz
a stroj exchange.mojedomena.cz je spravne zaveden v DNS, tak to Exchange zase nechce
prijmout, protoze nezna uzivatele user na exchange.mojedomena.cz ale pouze
user na mojedomena.cz

A pritom kdyz jsem zkousel poslat zpravu na sendmail ve tvaru uzivatel@[ip-linuxu],
tak sendmail poznal, ze ip-linuxu je jeho vlastni ip a mail normalne dorucil. Tak nevim, bud
mam neco blbe na exchange nastavene nebo se ma MS jeste mnoho ucit.

No nic, dekuji vsem za ochotu pomoci mi pri reseni tohoto zapekliteho problemu a musim
konstatovat, ze toto uz neni problem sendmailu, ale Exchange, takze do teto konference
uz to asi nepatri.
Zacinaji se asi vyplnovat slova pana Lukese, ktery rika, ze kdyz "zavadime Exchange, tak si
ani nic jineho nez problemy nezaslouzime" :-)

J. Stefka