RE: Pobočkové řešení

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Srpen 22 11:36:03 CEST 2001

On Wed, 22 Aug 2001, Dalibor Kouřil wrote:

> [...]
> sebou (opet ve tvaru jmeno na sorbi.cz), aby ten e-mail nesel ven k providerovi
> a zase zpatky, ale aby se zatridil rovnou lokalne. Jinymi slovy,aby SendMail
> na serverech nektere vyjmenovane e-maily z domeny @sorbi.cz nechal "doma" a
> nepoustel zbytecne ven (limitovana datova linka). I obraceny postup je
> mozny, ze bych nekde napsal seznam adres z domeny @sorbi.cz, ktere nejsou
> lokalni.
>
> Kazdopadne virtusertable mi nepomohlo, protoze mboxuprovidera na provider.cz
> bude vzdy zase neco na sorbi.cz a pokud nastavim ze ma sendmail zpracovavat

Jo . Jeste mne napadaji dve veci - nekdy provider ma ucet username pod
kterym se to vypbira pres POP3 a to je normalni unix ucet. Na nej pak
mapuje pres virtusertable virtualni ucty @sorbi.cz . No a nekdy necha
funkcni i tu zakladni adresu uctu ve tvaru pop3user na mailserver.provider.cz
zaroven s temi aliasy @sorbi.cz. Pak by se dala pouzit ve virtusertable
ten cilovy tvar pop3user na mailserver.provider.cz pro nelokalni ucty.

No pak takove krkolomejsi a nejsem si jisty jestli by fungovalo. Na svem
serveru si rozjet sendmail a dns. Sendmail nastavit aby prijimal sorbi.cz
a udelat virtuser table pro externisty ve tvaru :

externista na sorbi.cz	externista na ext.sorbi.cz
..

a ve svem nameserveru si definovat MX pro @ext.sorbi.cz jako diamant.pes.cz
i kdyz to by asi musel ten server providera brat i domenu ext.sorbi.cz coz
asi nebude. Ale mozna by se to nechalo zaridit pres MASQUERADE_AS v
sendmailu a prepisovat hlavicky odchozi posty z ext.sorbi.cz. na sorbi.cz.
Jenom nevim jak jde to zpracovani posty jeslti je napred virtusertable a
pak prepis nebo obracene, aby se to nezamotalo ...