beginner-sendmail-deferred mails

Jan Povolny povolnyj na quick.cz
Čtvrtek Únor 1 21:29:56 CET 2001

Dobry den,

po predchozi rade jsem uz nastavil sendmail do provozuschopneho stavu, ale
stale se mi objevuje chyba, se kterou si nevim rady ani po prostudovani
chytrych knih. Mozna studuji spatne, ale presto se zeptam.

Mam rozjety sendmail pro dve vlastni domeny. Postu prijima OK, lokalni posta
take funguje skvele, vsechnu postu, ktera neni ani do jedne z lokalnich
domen odesilam pomoci nastaveni smarthosta (radek DSneco.jmeno.cz).

Jelikoz jsme drive meli potize se smarthostem, nechtel bych se na nej vazat
a mam snad spravny nazor, ze bych mohl posilat s primym pristupem na
internet postu primo z vlastniho postovniho serveru bez jakehokoliv
prostrednika. Pokud ale smarthost zrusim, tak se sice mail poslany na
nekdo na nekam.cz posle primo na server nekam.cz, ale ten ho odmitne
(connection refused) a mail se odlozi (deferred) do fronty. Jakmile dopisu
smarthost, tak se ihned maily v pohode odeslou.

Nez zverejnim konfiguraky, tak bych se rad zeptal, protoze mam dojem, ze
chyba je v principu, asi spatne chapu, jak to ma fungovat. Chybova hlaska je
tato (v pripade atlasu.cz)

Jan 31 11:44:28 andrew sendmail[30110]: LAA30108: to=<jpovolny na atlas.cz>,
delay=00:00:06, xdelay=00:00:05, mailer=esmtp, relay=atlas.cz
[195.119.187.107], stat=Deferred: Connection refused by atlas.cz

Nejake napady?

S pozdravem
Jan Povolny