sendmail-relay denied-zacatecnik

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Čtvrtek Únor 1 23:50:28 CET 2001

Dobry vecer,

> Mam totiz server na kterem jsem rozjel sendmail. Z tohoto serveru si
ztahuji
> postu ruzni kamaradi kteri se momentalne vyskytuji v ruznych castech nasi
> republiky, takze kazdej jede z jine domeny a z jine IP a nekteri jsou
> dokonce dialupisti takze jejich IP je pokazde jina.

Nic v zlom, ale stahovanie posty nema s relayngom nic spolocne. Na toto
sluzi
pop3d, pripadne imapd, ktore nesmu byt zakazane v /etc/hosts.deny alebo
/etc/hosts.allow. Nemoznost stahovat moze este suvisiet s DNS a nejakymi
timeoutami. Relay je direktiva sluziaca na povolenie _prijimania_ posty na
dalsie odoslanie, teda ak chcem z mojho pocitaca odoslat niekomu postu
a to nie priamo. Ale predpokladam, ze kazdy z nich ma odchadzajuci
server u svojho provaidera, takze neni co riesit...

> Jak resit tento problem ?
Nastavit s spravne outgoing mail server ;-)

> jde to vubec nejak naconfat aby nebyl muj sendmail pouzitej pro spamming ?
Je, relay len z konkretnej domeny.... Pripadne z presne specifikovanych IP
adries 8-)

Vlado

GRAFON dtp studio
Ing. Vladimir Rengevic
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: +421/849/55 26 153, fax/data: +421/849/55 26 153
e-mail: vlado na grafon.sk, http://www.grafon.sk