beginner-sendmail-deferred mails

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Neděle Únor 4 08:53:52 CET 2001

Jan Povolny wrote:

> *** Ne ne, pres SMARThosta projde ok, prijemce ji normalne dostane, ale ted
> jste me privedl na myslenku (jestli se tomu tak da rict). Shodou okolnosti
> mam smarthosta nastaveneho na server smtp.atlas.cz a zjistil jsem ze
> smtp.atlas.cz se nerovna  (by IP) atlas.cz. Takze problem je asi v tom, ze

	Ne, myslim, ze nedostatecne vidite do protokolu prenosu posty.

	Pokud napisete adresu xxx na atlas.cz je domenou prijemce atlas.cz.
Postovni agent vsak nezjistuje A zaznam pro atlas.cz, ale MX zaznam pro
atlas.cz - a to je v1.atlas.cz jako finalni stroj a relay.atlas.cz jako
prijemce zalozni (teprve kdyby nenasel MX zaznam pokusil by se pouzit
A). Pokusi se tedy dorucit postu na v1.atlas.cz a teprve pokud to nejde,
tak na relay.atlas.cz. Za soucasneho stavu DNS postovni system NIKDY
nezkusi A pro atlas.cz, tedy 195.119.187.107 (mimochodem, ty cunata tam
nemaji reverzni zaznam ...).

	smtp.atlas.cz je CNAME na relay.atlas.cz, takze postu odesilate na
zalozni stroj.

	Kdybyste mel problem obraceny - bez smarthosta to jde, s nim ne, tak je
odpoved jednoducha - zalozni stroj nefunguje a hlavni ano. Ale vy to tak
nemate - tam jednoduche vysvetleni nemam.

	Pro zacatek navrhuji prozkoumat, ktery DNS server pouziva problematicky
stroj a zda tento stroj vraci na pozadovane DNS dotazy spravne odpovedi.

> odeslat mail na atlas.cz a ne na smtp.atlas.cz. Zkousel jsem to ted pro
> quick a je to to same. Poslu bez SH mail na neco na quick.cz a on se pokousi o
> odeslani na quick.cz, pritom musi jit na smtp.quick.cz. Kde je pak chyba?

	Ne, pro quick to urcite nemuze byt totez. Pro click.cz zadny A zaznam
neexistuje, takze odeslani na tutp adresu dle A zaznamu nepripada vubec
v uvahu a neexistuje ani smtp.click.cz (mimochodem, zda se, ze se
domnivate, ze smtp.XXX.cz ma nejaky magicky vyznam pro dorucovani posty
do domeny XXX.cz - neni to tak a stroj takoveho jmena muze, ale take
vubec nemusi existovat).

	Z ceho (Log, tcpdump, ?, ?) jste dospel k zaveru, ze se vas stroj
pokousi takovou postu odeslat na click.cz ?

						Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz