beginner-sendmail-deferred mails

Jan Povolny povolnyj na panelak-net.cz
Neděle Únor 4 10:26:26 CET 2001

> Ne, myslim, ze nedostatecne vidite do protokolu prenosu posty.

*** To je pravda....ucim se za pochodu.

> tak na relay.atlas.cz. Za soucasneho stavu DNS postovni system NIKDY
> nezkusi A pro atlas.cz, tedy 195.119.187.107 (mimochodem, ty cunata tam
> nemaji reverzni zaznam ...).

*** Ano, to uz mi doslo, sendmail by se mel tedy zeptat DNS, kam to ma
poslat. Tomu rozumim a prijde mi to naprosto logicke.

> Pro zacatek navrhuji prozkoumat, ktery DNS server pouziva problematicky
> stroj a zda tento stroj vraci na pozadovane DNS dotazy spravne odpovedi.

*** Pouzivam jako DNS stroj 212.47.0.4 a ten vraci podle me spravne MX
zaznamy, nevidim tam zadny rozdil oproti tomu, co jste napsal vyse.

> Ne, pro quick to urcite nemuze byt totez. Pro click.cz zadny A zaznam
> neexistuje, takze odeslani na tutp adresu dle A zaznamu nepripada vubec

*** Tady jste se asi preklepl, mluvime o quick.cz ne o click.cz

> v uvahu a neexistuje ani smtp.click.cz (mimochodem, zda se, ze se
> domnivate, ze smtp.XXX.cz ma nejaky magicky vyznam pro dorucovani

*** Ne ne, ten dojem samozrejme nemam, psal jsem to spis proto, ze se
sendmail podle logu snazi posilat na atlas.cz, ale z neznameho duvodu ho to
vyhodi s hlaskou connection refused, jako by tam zadny MTA nebezel. To je
dost podivne, pokud se ma ridit podle MX zaznamu.

> Z ceho (Log, tcpdump, ?, ?) jste dospel k zaveru, ze se vas stroj
> pokousi takovou postu odeslat na click.cz ?

*** na quick.cz, veskere informace ctu z maillogu (loglevel=9), ted me jeste
neco napadlo, v souvislosti s MX zaznamy, myslim, ze existuje feature "based
on MX", urcite jsem ji zapinal, ale jdu se radeji presvedcit, pak dam vedet.

S pozdravem
Jan Povolny