Jak zakazat uzivatelI odesilani posty mimo lokalni domenu?

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pátek Únor 23 13:55:39 CET 2001

> Date: Fri, 23 Feb 2001 12:35:37 +0100 (CET)
> From: Petr Vanek <vanous na penguin.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: Jak zakazat uzivately odesilani posty mimo lokalni domenu ?
>
> On Thu, 22 Feb 2001, Jan Zezula wrote:

BTW: Nejdriv by si ale mel mozna ponekud zopakovat pravidla pravopisu
     (Jak zakazat uzivatelY...). :-)

> jestli to ctu dobre, potrebujete vedet to, co chtel vedet clovek asi o 20
> emailu pred vami:
>
> Date: Wed, 31 Jan 2001 12:08:11 +0100 (CET)
> From: Jan Satko <satko na quanto.nr.sanet.sk>
> Subject: Re: Disribuce posty pouze uvnit firmy

> Staci ked nedovolite relay pre ip-cka vo vasej sieti. Tym padom mozu
> postu posielat iba na server a nie cez neho.

To asi neni ono. Oba tazatele zminuji uzivatele, tj. asi mini
odesilaci adresu, nikoliv stroj, z ktereho se posta posila.
Pokud nema kazdy uzivatel svuj odesilaci stroj (PC), ale muze z 1 stroje
posilat vic uzivatelu (napr. klientsky system) nebo naopak
1 uzivatel z vice stroju (account na vice serverech), vazat omezeni na
SMTP-klienta asi nema dobry smysl.

Otazka proto zrejme zni: jak zakazat nekterym odesilacim adresam
(SMTP "mail from:" podle RFC-821) cilove adresy ("rcpt to:), ktere nejsou
v "domaci" domene?

Asi je tedy (v prime souvislosti s uvedenou otazkou) podstatne to,
jak dostat v sendmail.cf do jednoho rulesetu adresu z "mail from:"
a z "rcpt to:" (a pak je porovnavat). Adresy odesilatelu by asi
mely byt v nejakem seznamu ulozenem v souboru (asi jako napr.
adresy spammeru ap.), kde by se dal automatizovane aktualizovat
podle zdrojove DB bez upravy cf. Konkretne jde nejspis o to, jak
dostat adresu prijemce do rulesetu check_mail spolu s adresou
odesilatele.
--
                                                Lubos Kaspar