Zastaveni rekurze

Jan Kurik kurik na amis.cz
Čtvrtek Leden 11 14:22:44 CET 2001

  Dobry den !

  Se sendmailem moc zkusenosti nemam, takze pokud se budu ptat na nejakou
trivialnost, ci FAQ, tak mne prosim omluvte.

  Nainstaloval jsem si OpenLDAP a chtel jsem pomoci neho "expandovat"
jmena skupin na jednotlive uzivatele. Podle README, prilozeneho k
programku "maildap" ( z openldap ) jsem provedl upravy v sendmail.cf.
Vysledek je, ze skupiny se mi sice expanduji, ale zacykli se to.

Deje se toto:

1. Prijde email na adresu Skupina<skupina na domena.cz>
2. Na pravidle v ruleset 0 :
   R$*<@domena.cz.>$*                $#maildap$@domena.cz$:<$1>
   se to vytridi a zavola se maildap
3. maildap provede expanzi jmena skupiny na jednotlive cleny a vola zpet
   sendmail:
   /usr/lib/sendmail -oMrLDAP -odi -oi -f moje_user_name user1 na domena.cz
     user2 na domena.cz)
4. Tim dojde k opetovnemu profiltrovavani adresy pres pravidla v
   sendmail.cf a user1 na domena.cz a user2 na domena.cz jsou predany maildap-u
5. maildap overi user1 na domena.cz a user2 na domena.cz a zjisti, ze tyto
   uzivatele neni treba dale prekladat a zavola:
   /usr/lib/sendmail -oMrLDAP -odi -oi -f moje_user_name user1 na domena.cz
   /usr/lib/sendmail -oMrLDAP -odi -oi -f moje_user_name user2 na domena.cz
6. Tim dojde k opetovnemu profiltrovavani adresy pres pravidla v
   sendmail.cf a user1 na domena.cz a user2 na domena.cz jsou predany maildap-u
7. GoTo bod 5

  Po case sendmail ohlasi, ze je "zarekurzivnen" a mail zahodi.

  Jde tedy nejak zamezit takoveto rekurzi, aby po prekladu skupiny a
overeni jejich jednotlivych uzivatelu je uz znova necpal do maildap-u ?

  Pouzivam sendmail 8.7.1 a nemohu upgradovat.

  Dekuji za kazdy podnet

P.S. Je nekde dostupny archiv teto konference ?

--
Jan Kurik <kurik na amis.cz>