Polozka 'sender' v hlavicce emailu

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Leden 15 13:04:18 CET 2001

trubl na katel.cz (Pavel Trubl) writes:

> Dobry den,
> Dneska jsem si vsiml, ze v mnou odeslanych emailech je v hlavicce
> polozka 'Sender' vyplnena nejak divne. Popisu to:
>
> V hlavicce je spravne uvedena polozka 'From':
> From trubl na katel.cz  Sun Jan 14 16:05:45 2001
>
> Ale je tam jeste polozka "'Sender':
> Sender: pavel na web.katel.cz
>
> Pouzivam Netscape, v nastaveni mam normalne muj email. Zajima me, kde se
> berou informace pro polozku 'Sender'. Tu si vymysli postovni klient,
> nebo je to prace sendmailu na SMTP serveru? Na vysvetlenou, 'pavel' je
> uzivatel, pod kterym pracuju na mem kompu doma, web.katel.cz je muj SMTP
> server. Pokud pouziji jiny SMTP server, situace je stejna, za zavinacem
> se objevi jmeno toho serveru. Proc mi to vadi? Nektery lide, kterym
> pisu, po zmacknuti REPLY odpovidaji na email v polozce 'Sender', coz je
> samozrejme nesmyslny email. Mozna je to problem jejich klienta, ale mne
> ted zajima ta polozka 'Sender'. Co a kde muzu mit spatne v nastaveni
> sendmailu na SMTP serveru?
>
> Diky za vysvetleni.

RFC 822 4.4.2,

        This field contains the authenticated identity  of  the  AGENT
        (person,  system  or  process)  that sends the message.  It is
        intended for use when the sender is not the author of the mes-
        sage,  or  to  indicate  who among a group of authors actually
        sent the message.  If the contents of the "Sender" field would
        be  completely  redundant  with  the  "From"  field,  then the
        "Sender" field need not be present and its use is  discouraged
        (though  still legal).  In particular, the "Sender" field MUST
        be present if it is NOT the same as the "From" Field.

4.4.4

            o   The "Sender" field mailbox should be sent  notices  of
                any  problems in transport or delivery of the original
                messages.  If there is no  "Sender"  field,  then  the
                "From" field mailbox should be used.

            o   The  "Sender"  field  mailbox  should  NEVER  be  used
                automatically, in a recipient's reply message.

> Pavel Trubl

David Rohleder						davro na ics.muni.cz
Institute of Computer Science, Masaryk University
Brno, Czech Republic