SMTP AUTH , SMTP AFTER POP

Vladimír Fux fux na infoline.cz
Úterý Leden 23 04:21:17 CET 2001

Zdravim.

Stravil jsem nekolik hodin brouzdanim po internetu ve
snaze zjistit nejake informace o inteligentnim zabezpeceni
sendmailu proti spammerum. Prilis moudry z anglickych
textu nejsem, v cestine jsem nenasel skoro nic. Nejvic se
mi pozdavala metoda smtp-after-pop, ale netusim, jestli
potom nevznikaji problemy s nekterymi postovnimi
klienty (je standard, ze nejprve se posta stahuje, a potom
teprve odesila? Co se stane, kdyz mam v outlooku
navoleno odesilat zpravy okamzite?)

Potom jsem nasel smtp-auth pro sendmail, ale tam mi
neni jasny system autentizace ve vztahu k postovnimu
klientovi. Ma kazdy bezne uzivany klient volbu pro
prihlaseni k smtp serveru jmenem a heslem? Navic
se mi tohle reseni moc nelibi, protoze by asi znamenalo
spoustu problemu s uzivateli (vysvetlovat jim, jak si
maji co nastavit....) Chtel bych nejake reseni, ktere
je pr uzivatele zcela transparentni, ale to asi neexistuje. :o(

Poradite mi nekdo nejmene nasilny zpusob, jak zajistit,
aby smtp mohli vyuzivat pouze radni uzivatele, pro
ktere existuje na serveru ucet, pokud mozno bez
reinstalace sendmailu?  Nebo je to utopie?
RH 6.0, jadro 2.2.12 (? uz jsem zase zapomel, jak
se zjistuje verze...), sendmail 8.9.3

Vladimir