SMTP AUTH , SMTP AFTER POP

Mira Tempír xtempir na informatics.muni.cz
Čtvrtek Leden 25 18:10:35 CET 2001

| Stravil jsem nekolik hodin brouzdanim po internetu ve
| snaze zjistit nejake informace o inteligentnim zabezpeceni
| sendmailu proti spammerum. Prilis moudry z anglickych

asi myslite zabezpeceni proti neopravnenemu relayingu, spamera
muzete mit mezi svymi zamestnanci nebo zakazniky, takze ano,
je to nutna, ale ne postacujici podminka ;)

| textu nejsem, v cestine jsem nenasel skoro nic. Nejvic se
| mi pozdavala metoda smtp-after-pop, ale netusim, jestli
| potom nevznikaji problemy s nekterymi postovnimi
| klienty (je standard, ze nejprve se posta stahuje, a potom
| teprve odesila? Co se stane, kdyz mam v outlooku

zadne standardy v teto oblasti neznam, ale tusim, ze vsichni
otlouci atp. nejprve odeslou a pak stahuji

| navoleno odesilat zpravy okamzite?)
|
| Potom jsem nasel smtp-auth pro sendmail, ale tam mi
| neni jasny system autentizace ve vztahu k postovnimu
| klientovi. Ma kazdy bezne uzivany klient volbu pro
| prihlaseni k smtp serveru jmenem a heslem? Navic
| se mi tohle reseni moc nelibi, protoze by asi znamenalo
| spoustu problemu s uzivateli (vysvetlovat jim, jak si
| maji co nastavit....) Chtel bych nejake reseni, ktere
| je pr uzivatele zcela transparentni, ale to asi neexistuje. :o(

nic jednodussiho pro uzivatele nez jen nastaveni jmena a hesla
pro odesilani posty nevymyslite

| Poradite mi nekdo nejmene nasilny zpusob, jak zajistit,
| aby smtp mohli vyuzivat pouze radni uzivatele, pro
| ktere existuje na serveru ucet, pokud mozno bez
| reinstalace sendmailu?  Nebo je to utopie?
| RH 6.0, jadro 2.2.12 (? uz jsem zase zapomel, jak
| se zjistuje verze...), sendmail 8.9.3

uname -a

  Mira Tempír, student at fi.muni.cz
   <xtempir at informatics.muni.cz>