sendmail-relay denied-zacatecnik

Jan Redl redl na col.cz
Středa Leden 31 12:01:27 CET 2001

On Wed, 31 Jan 2001, Petr Skyva wrote:

> takovy dotaz to mi jako xcete naznacit tim ze v sendmailu musim napsat
> vsexny ip ktere potrebuju aby se znich dala odesilat posta
>
> treba kdyz budu chtit odesilat postu z celyho internetu tak budu muset
> psat jak ...... nekdo .. .
> 1		RELAY
> 2 		RELAY
> az do
> 255		RELAY
> ?
> teda jak jsem z toho pochopil dik za info

Pochopil jste to spravne, ale proboha proc by mel cely internet posilat
postu pres vas server ?

Sendmail v defaultni konfiguraci predpoklada, ze
budete chtit relayovat pro nejakou sit, kterou napisete do access souboru
( tj. relay z teto site kamkoli ven )
a pro nejake domeny, ktere chcete prijimat, pripadne jim delat
zalozni smtp server.
( tj. relay odkudkoli pouze pro "me" domeny )

Pro obzvlaste vytrvale sebevrahy ma sendmail moznost pouzit
 FEATURE(`promiscuous_relay');
a pak skutecne muzete posilat postu z celeho internetu.
Pak ale musite pocitat s tim, ze od vas prestane prijimat postu
velka rada serveru, protoze se dostanete na ruzne "blacklisty"
 viz napr. www.orbs.org

                                                   Jan Redl
                                                 Czech On Line