Amavis a prilis mnoho jedoucich antiviru

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Neděle Červenec 1 23:44:43 CEST 2001

bartos na rainside.sk (Tibor Bartos) writes:

> Takyto pristup ma jeden drobny problem - mail nie je jediny zdroj
> moznej antivirusovej nakazy. Na klientsky pocitac sa virus moze dostat
> akymkolvek inym sposobom, ci uz po sieti alebo na prenosnom mediu.

Kdyz si kupuji auto, tak si vyberu takove, ktere ma co nejvice
nezavislych bezpecnostnich prvku a nebudu tvrdit, ze kdyz do mne
narazi kamion, tak mi to stejne nepomuze a tyto prvky jsou tedy nanic.

> Pokial chcete centralizovanu spravu, tak lepsie antiviry umoznuju spustat
> autoupdate pre klientov pri prihlasovani do siete.

Co kdyz se klienti neodhlasuji?

> Takze antivirusova kontrola v MTA moze pomoct, ale v ziadnom pripade
> to neznamena, ze antiviry na klientoch mozno kvoli tomu zanedbavat.

Tvrdil to nekdo? Jenze aktualizace antiviroveho programu v MTA se
obvykle muze provest rychleji nez aktualizace na stanicich.

> Otazka potom ale znie - ak mam na klientoch antivirus, ktory kontroluje
> priamo otvarane subory atd., potrebujem este nieco pridavat do MTA ?

> Niekde mam odlozeny mailovy worm pre pine, ktory vsak fungoval len ak ho
> cital root.

Mezi normalnim uzivatelem a rootem neni az zas takovy rozdil. Jen
drobna modifikace a worm mohl napadnout uzivatelovy data nebo vyuzit
nejaky lokalne zneuzitelny exploit (a tech neni malo).

> Nie je to default. Navyse ludia bez samovrazednych tendencii necitaju
> postu ako root, ale maju na to spraveny alias, cim sa mozne riziko
> dost znizuje.

To nezalezi na rootovi.

Jak si prohlizite PostScript? Jste si jisty, ze gs je prelozeny s
prepinacem -dSAFER ?

> Tibor Bartos

Brno, Czech Republic