Uvizla posta

pkucera na mh.vri.cz pkucera na mh.vri.cz
Čtvrtek Červen 14 09:43:34 CEST 2001

> [...]
> all the remote messages right now.
>
> Answer: Give the qmail-send process an ALRM. (Do svc -a /var/run/qmail
> if qmail is supervised.)
>
> You may want to run qmail-tcpok first, to guarantee that qmail-remote
> will try all addresses. Normally, if an address fails repeatedly,
> qmail-remote leaves it alone for an hour.
>
> ---
>
> Mail se spatnym prijemcem se vrati odesilateli s chybovou hlaskou. Jestli
> vam visi ve fronte, tak je to treba proto, ze server, na ktery dorucujete, je
> down (nebo mate pretizenou linku a qmail nestiha).

Omlouvam se Vam za muj predesly dotaz. Formuloval jsem jej trochu nepresne. Me
ani tak neslo o to popostrceni te tosty, to jsem si opravdu mohl najit ve FAQ,
ale o to, ze mi ve fronte visi majly se spatnym prijemcem a ja vim, jak ma
spravne vypadat. Nektere ty majly byly odeslany od lokalnich uzivatelu jinym
lokalnim uzivatelum (asi 1 nebo 2) a vzhledem k tomu, ze mercury (novelovsky
postovni MTA) nemel ty adresy v aliasech, tak je poslal na server s qmailem a
tam ted visi. Takze me spise slo o to, zda-li je mozne nekde tu adresu spravit
a rici qmailu, aby ty majly popostrcil dal. K tem majlum je neco v adresarich
/var/spool/qmail/{mess,info,remote}.

	Dekuji.

		Petr Kucera