Relay podsite

Tibor Bartos bartos na rainside.sk
Úterý Červen 19 22:23:03 CEST 2001

> 	Mimochodem, na reseni via access mi vadi, ze umoznuje nejen RELAY
> "ven", ale i "dovnitr", takze jsem nakonec truchu modifikoval primo
> prislusne rule sendmail.cf (je to jen par radku navic) a pro povoleni
> RELAY pouze ven pouzivam uplne jiny soubor. Mam ale pocit, ze jsem nekde
> zahledl, ze "jednosmernost" lze dosahnout i pomoci "access". Vite o tom
> neco ? Primo rule se mi ted moc studovat nechce ...

Sendmail sa pozera do access databazy na domeny a ip adresy. Lookupy pre
tieto dve veci su v podstate identicke, akurat pre domeny sa postupne
odrezavaju casti oddelene bodkami zlava, zatial co pre IP adresy zasa
sprava. Lookup pre IP adresy sa vsak robi len pre adresu klienta
pripojeneho cez SMTP, nie pre recipienta.

Pokial teda pouzivate pre povolenie relayingu "von" cisto IP adresy, tak
nemoze dojst k problemom. (Extra pripady typu "mam v DNS zadefinovanu
cisto ciselnu top-level domenu" alebo "pouzivam cisto ciselne hostnames
a subdomeny, pricom som vypol kanonifikaciu" by mali pouzivat len ludia,
ktori vedia, co robia. Nehovoriac o tom, ze mat niekde hostname napr.
10.20.30.40, ktoremu pridelim IP adresu 10.30.50.70, asi zmatie viacero
ludi a programov, nielen sendmail ...)

Tibor Bartos