Amavis a prilis mnoho jedoucich antiviru

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Červen 29 18:38:47 CEST 2001

kaspar na cnb.cz (Lubos Kaspar) writes:

> [...]
> a podle obsahu SMTP-obalky doplnit nebo zmenit hlavicky ji nekam predat nebo
> vratit chybu.
>
> Funkci MTA tedy NENI zkoumat obsah tela zpravy, tj. ani to, jestli obsahuje
> MS-viry nebo cokoliv jineho. Pro MTA je telo zpravy za hlavickami proste
> cerna skrinka. Jakakoliv kumulace MTA s jinymi funkcemi je principialne
> nevhodna, nebot prinasi zdrzeni (jak ilustroval prave prezentovany pripad)
> a nebezpeci chyb. Kdyz jsou MS-systemy z principu neodolne proti virum, mely
> by si je chytat samy, tj. antivir dat na MS-Win a ne na MTA.

Nevim, proc se to musi omilat porad dokola, zvlaste, kdyz jsme vam to
uz nekolikrat vysvetlovali.

O kontrolu prichozi posty se IMHO stara MDA (message delivery agent) a
ne MTA. Takze nevidim duvod, proc by MDA nemohl kontrolovat prichozi
postu, stejne se muze divat do hlavicek a postu soupat do spravnych
prihradek (takze kdyz uvidi zavirovany mail tak ho muze supnout do
jine prihradky).

Navic pritomnost antiviru v centralnim mail hubu ma jiste tu
neocenitelnou vyhodu, ze se nemusite prilis starat o instalaci
antivirovych programu na klientske stanice (zvlast jejich aktualizaci,
protoze nektere mailove viry jsou sakra rychle). To je proste to
snizovani nakladu - centralizovana sprava.

BTW: jak je mozne ze nektere MTA provadeji autokonverzi z 8bitoveho
kodovani na 7 bitove?

> Z uvedenych duvodu by bylo nanejvys zahodno tyto veci v teto konferenci
> stale dokola nepremilat, uz je to opravdu dosti unavne. O problematice
> MS-systemu (a viry nicim jinym nejsou) je jiste dost jinych a vhodnejsich
> konferenci.

Opravdu si myslite, ze viry (potazmo spise trojske kone) jsou
zalezitosti pouze M$ systemu? Co treba exploit do mutt, ktery byl
schopen spustit libovolny kod pri cteni zpravy? A to nemluvim o tom,
ze vetsinu emailovych agentu je mozne nastavit pro automaticke
spousteni priloh.

> Ucinne reseni je velmi jednoduche: nepouzivat MS-systemy nebo dat antivir
> primo na ne.
> --
>                                                 Lubos Kaspar

Brno, Czech Republic