Amavis a prilis mnoho jedoucich antiviru

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pátek Červen 29 16:03:51 CEST 2001

> From: spatka.mta na luzanky.cz
> Date: Fri, 29 Jun 2001 15:14:32 +0200
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: Amavis a prilis mnoho jedoucich antiviru
> Zda se mi ze pro potrebne chovani, bych musel opravit amavis/sendmail a na to
> nemam cas ani schopnosti.

Nezda se tez nekomu jinemu, ze antiviry jsou na MTA neco jako cizopasnici?
Ja jsem o tom dokonce presvedcen. Deklarovanou funkci MTA je postu prijmout
a podle obsahu SMTP-obalky doplnit nebo zmenit hlavicky ji nekam predat nebo
vratit chybu.

Funkci MTA tedy NENI zkoumat obsah tela zpravy, tj. ani to, jestli obsahuje
MS-viry nebo cokoliv jineho. Pro MTA je telo zpravy za hlavickami proste
cerna skrinka. Jakakoliv kumulace MTA s jinymi funkcemi je principialne
nevhodna, nebot prinasi zdrzeni (jak ilustroval prave prezentovany pripad)
a nebezpeci chyb. Kdyz jsou MS-systemy z principu neodolne proti virum, mely
by si je chytat samy, tj. antivir dat na MS-Win a ne na MTA.

Z uvedenych duvodu by bylo nanejvys zahodno tyto veci v teto konferenci
stale dokola nepremilat, uz je to opravdu dosti unavne. O problematice
MS-systemu (a viry nicim jinym nejsou) je jiste dost jinych a vhodnejsich
konferenci.

> Vidim to na zkoumani jinych reseni (nebo hod flintou do zita).

Ucinne reseni je velmi jednoduche: nepouzivat MS-systemy nebo dat antivir
primo na ne.
--
                                                Lubos Kaspar