MaxRecipientsPerMessage selektivne

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pátek Březen 2 19:52:42 CET 2001

Proboha proc snizovat limit na RCPT TO? . Tohle nastaveni podle me nic neresi (klient misto jedne zpravy jich odesle treba padesat)

Winroute neumi toto omezeni u smart hosta obejit? To je vskutku dobra zprava :-)

> Tohle teda nevim, ale dovoluji si pripomenout, ze
> podle RFC 821 je pocet SMTP-obalkovych adresatu (mail to:)
> maximalne 100. Bylo-li by jich tedy vic, nemusi
> asi byt zaruceno zpracovani a "spravny" MTA by to mel
> nejspis vyhodit. Nebo uz byl ten limit novelizovan?
> --

RFC rika neco uplne jineho a sice: zadny SMTP mailer neni povinen akceptovat vice nez 100 recipeintu na zpravu.
Vetsina SMTP serveru zadny limit nastaveny nema. Sendmail umoznuje nastavenim v sendmail.cf tento limit stanovit (globalni volba). Implicitne akceptuje libovolne mnozstvi.

Z nejbeznejsich postovnich klientu (MS Outlook Express, Netscape Messagner 4.X, Eudora,..) _zadny_ neumi spravne reagovat na situaci, kdy SMTP server akceptuje nejake omezeni poctu prijemcu  predavanych v RCPT TO. Pritom RFC rika, ze v tom pripade ma klient odeslat zpravu a pak ji poslat znovu pro dalsich N prijemcu. Vsechny zminene postovni programy zahlasi chybu zpravu vubec neodeslou. Nejen Microsoft kasle na RFC..... :-(
Na druhou stranu ale panuje castecna nejednoznacnost v tom jaky chybovy kod vracet pokud se SMTP server rozhodne, ze uz ma tech prijemcu dost..

D. Toman