Postfix a preklad adresy odesilatele

Martin Pustka Martin.Pustka na vsb.cz
Úterý Březen 13 14:08:48 CET 2001

Dobry den.

> a akym sposobom to ide na sendmaili? nemate tam nahodou genericstable? ten
> podla mna nie je regexp

Ano, je tam genericstable.

> zo zdrojovej adresy 'username' nema ako zistit 'jmeno.prijmeni' ... aspon v
> jednom subore to musi byt (podobne ako v sendmaili)

Jak jsem psal - je to v souboru `sender_canonical.regexp'.

> __AK__ vam to uz na tom sendmaili funguje, tak urobte podobny subor pre postfix a
> pridajte ho ako hash, nie regexp:
>
> sender_canonical_maps = hash:/etc/postfix/sender_canonical

To uz jsem take zkousel. V sender_canonical je uvedeno:

username	jmeno.prijmeni

Jenze on k tomu username automaticky priplacne $mydestination. Tedy
porovnava username@<vse z $mydestination> a prelozi jen toto.

Tedy, mam-li:
$mydestionation=domena.cz hostA.domena.cz
tak to bude pracovat jak ma, kdyz to posilam z hostA. Ale poslu-li to z
hostB, tak to uz neprepise. A ja chci, aby to take prepsal.

Mozna na prvni pohled se bude zdat jednoduche reseni: dat do mydestination
regularni vyraz `/.*\.domena\.cz/'. Jenze to nejde, protoze posila-li
nekdo postu pro hostB a centralni mailserver ma MX zaznam s nizsi
prioritou, tak dostane-li se to centralnimu mailserveru, tak to vezme jako
postu, kterou prijima pro sebe a nepreposle koncovemu serveru.

To se da resit pomoci mailertable/transport, jenze tech koncovych serveru
muze byt vice a nechci vsechny davat do konfigurace... Nelibi se mi to a
bylo by to administrativne nedobre.

Martin Pustka