RCPT TO:

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Květen 24 17:42:29 CEST 2001

> [...]
> Connected to 193.87.95.2.
> Escape character is '^]'.
> 220 fvt.sk Mercury 1.48 ESMTP server ready.
> helo ccsun.tuke.sk
> 250 fvt.sk Hi there, ccsun.tuke.sk.
> mail from: peter.mann na tuke.sk
> 250 Sender OK - send RCPTs.
> rcpt to: <person na domena.sk>
> 250 Recipient OK - send RCPT or DATA.
> data
> 354 OK, send data, end with CRLF.CRLF
>
> ale chyba nastane, ked uvediem:
>
> rcpt to: person na domena.sk, cize bez < a >
> 553 Invalid RFC821 mailbox specification - get a proper mailer.

Na to staci se podivat do RFC 2821 (SMTP). Asi u nich.

Tento tyden jsem mel podobnou lahudku, kdy nasi uzivatele narazili na
nekolik nekorektnich SMTP-serveru. Nebyly transparentni k radkum zacinajicim
teckou (podle RFC 2821 kap. 4.5.2 ma klient tecku zdvojit a server zase ubrat,
kdezto radek s jedinym znakem teckou je terminator pro DATA).

BTW: Kdyby nahodou chteli strojem fvu.fvt.sk [193.87.95.2] (MX-server
     "Fakulty vyrobnych technologii TU Kosice so sidlom Presov") jako
     SMTP-klientem spojeni do cnb.cz, tak at si do DNS doplni PTR
     (s anonymnimi SMTP-klienty se nebavime).

> u nas je mailer sendmail 8.11.x
>
> a este nieco:
> ked to poslem pomocu 'mail -v person na domena.sk', tak ked je mailer postfix
> alebo exim, tak to prejde, mam to vyskusane, ak je sendmail, tak vypise:
>
> person na domena.sk... domena.sk: Name server timeout
> person na domena.sk... Transient parse error -- message queued for future delivery
> person na domena.sk... queued
>
> pricom DNS im funguje:
>
> host -t mx domena.sk
> domena.sk                  MX      100 stroj.domena.sk

Nevim presne, ale sendmail je obvykle na DNS-podporu dost haklivy.
Mel jsem podobne chovani, kdyz nebyly dostupne internetove root-nameservery
(a to i tehdy, kdyz byl v sendmail.cf definovan smart host).
Treba nam to nekdo vysvetli.
--
                                                Luboš Kašpar