velikost majlu

Tibor Bartos bartos na rainside.sk
Úterý Listopad 27 10:28:26 CET 2001

Bohdan Blaha wrote:
> to bych i chapal... ale nezda se mi moc, ze kdyz poslu soubor o velikosti
> 4,5 mega, ta velikost presahne po dekodovani do textu pres 9 mega???
> to uz je trochu moc ne? nebo je to nmozne u nekterych priloh? myslim typu
> souboru.... jiste bude jina velikost u docu nez u mpr3, lae narust dvakrat??

Existuje viacero moznosti, ako binarnu prilohu previest do textu. Pokial
sa pouzije base64 alebo uuencode, ide o narast priblizne o 33 percent
(pretoze 8bitove data sa koduju pomocou 64 znakov). Pokial sa vsak pouzije
quoted-printable, nezobrazitelne znaky sa zakoduju ako =XY, kde XY je
hexadecimalny kod znaku. To moze viest k narastu az na trojnasobnu
velkost.

Niektore MUA sa snazia byt "inteligentne" a volia base64 alebo quoted
printable podla zaciatku spravy alebo niecoho ineho (koncovky). Pokial
si nespravne zvolia quoted-printable, sprava sa moze nadmerne zvacsit.

Tibor Bartos