zmena IP adresy & dosrucovani posty

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Úterý Říjen 2 15:59:21 CEST 2001

On Tue, Oct 02, 2001 at 02:53:39PM +0100, Miroslav BENES wrote:
> Mame svoji domenu, pouzivame exim a DNS zaznam je u (nynejsiho)
> providera.

urobte si DNS server u NOVEHO providera

> V domene je nekolik MX zaznamu, nejnizsi cislo (5) ma nas server,
> dalsi jsou zalozni servery (soucasneho) providera.
>
> Co se stane "po prechodu" ? Budeme mit jinou IP adresu, bude jiny DNS
> zaznam (predpokaldam, ze tam budou jine zalozni mail servery).
> Vsechny mista, kam dorazi novy DNS zaznam by se IMHo mely chovat
> korektne a dorucovat na spravnou, v te dobe uz novou IP adresu.
>
> Ale co posta, ktera z nejakeho duvodu nekde visi, resp. je odesilana
> z mista, kde je v platnosti jeste stary DNS zaznam ?

pred tou zmenou by bolo dobre znizit TTL zaznamov na minimum, aby DNS servre
nemali vase zaznamy dlho v cache

ak je mozne to, co som napisal, tak by to bola asi najschodnejsia cesta, uz
som menil name server pre domenu a potom aj MX zaznam - podrobne to bolo
takto: vytvoril som novy DNS server, po vyskusani funkcnosti som zmenil info o
DNS pre nasu domenu u spravcu narodnej domeny .sk, takisto aj reverzne DNS na
ripe.net, stale boli vsetky DNS zaznamy povodne, aby sa predislo chybam, ked
to bezalo v poriadku, zmenil som MX zaznam na novy mail server

ak som na nieco zabudol, alebo napisal zle, opravte ma prosim

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE