sendmail a nastaveni HELO

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Sobota Říjen 27 15:07:18 CEST 2001

Zdravim.

Mam mensi problem se sendmailem. Mam branu do internetu slouzici i jako
mailserver, lokalni sit ma svoji domenu odlisnou od domeny, pod kterou je
brana videt v internetu. Brana je videt v obou domenach pod stejnym
hostname. Chtel jsem, aby byla na brane preferovana lokalni domena, takze
jsem dal do /etc/resolv.conf: search local.domain real.domain. A v ten
okamzik (nebo spis asi po nejakem restartu sendmailu) mi nektere
mailservery zacaly odmitat postu s chybou "Deferred: 450
<brana.local.domain>: Helo command rejected: Host not found". Zkousel jsem
nastavit confDOMAIN_NAME, ale nepomohlo to a byl jsem nucen do
/etc/resolv.conf dat: search real.domain local.domain. Coz neni dobre,
protoze na local.domain se vubec nedostane, jelikoz mam v DNS
*.real.domain. Abych nezapomnel, tak v /etc/HOSTNAME (a i v $HOSTNAME) je
brana.real.domain, ale nastaveni jmena hosta se deje pres volani 'hostname
brana' (je to Slackware 7.1.0 s nekolika upgrady). To ale asi nema vliv,
protoze sendmail bud pouziva 'brana.local.domain' nebo 'www.real.domain',
coz je kanonicke jmeno.

Doufam, ze jsem se vyjadril nejak srozumitelne. Diky za jakekoliv rady.

S pozdravem,

Stepan Roh