Co je mailserver (Re: sendmail a nastaveni HELO)

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Pondělí Říjen 29 11:38:51 CET 2001

On Mon, 29 Oct 2001, Lubos Kaspar wrote:

> Dotazovatel mel zrejme na mysli MX-servery (MX = mail exchanger),
> resp. SMTP-servery/klienty, nikoliv mailservery. Podle mych znalosti
> jsou mailservery programy, kterym je smerovan obsah vlastni zpravy
> (podle RFC2821 polozka "DATA") na STDIN s cilem, aby na ni reagovaly
> definovanym zpusobem (napr. obsluhovaly nejake archivy, tj. posilaly
> seznamy souboru a jejich obsahy ap., tj. na vstupu obvykle ocekavaji
> formalizovane pozadavky; jinou moznosti je mailserver treba jako
> archivacni prostredek - obsah zpravy ulozi do archivu; moznosti je
> [...]

Samozrejme jsem tim myslel SMTP server. Myslim, ze je to z kontextu
patrne. Mailserver = server (pocitac/program), ktery se stara o maily. Je
to siroce pouzivany pojem. Musim se priznat, ze s terminem mailserver =
"mailerprog" jsem se jeste nesetkal.

S pozdravem,

Stepan Roh