Co je mailserver

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pondělí Říjen 29 11:56:14 CET 2001

> Date: Mon, 29 Oct 2001 11:38:51 +0100 (CET)
> From: Stepan Roh <stepan na srnet.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Re: Co je mailserver (Re: sendmail a nastaveni HELO)

> Samozrejme jsem tim myslel SMTP server. Myslim, ze je to z kontextu
> patrne. Mailserver = server (pocitac/program), ktery se stara o maily. Je
> to siroce pouzivany pojem. Musim se priznat, ze s terminem mailserver =
> "mailerprog" jsem se jeste nesetkal.

Ma povedomost o vyznamu slova mailserver pochazi z doby asi pred 8 lety,
kdy jsme meli jen dialup SMTP-pripojeni do Internetu, takze jsme sluzby
tohoto typu masivne vyuzivali (ostatne HTTP byl tehdy jeste novinkou a
WWW-serveru moc nebylo). Zatim jsem se krome vyse uvedeneho pripadu nesetkal
s tim, ze by se obecne vyznam slova mailserver zmenil nebo rozsiril (podobne
jako si udrzel svuj vyznam i pojem listserver, tj. oznaceni programu
obsluhujiciho elektronicke konference, jako napr. prave tuto); proto jsem si
dovolil puvodni poznamku.

S omlouvou za off-topic
--
                                                Lubos Kaspar