MTA Postfix + antivir

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Úterý Říjen 30 16:08:49 CET 2001

> Date: Mon, 29 Oct 2001 11:59:27 +0100 (CET)
> From: Daniel Teufel <teufeld na k332.feld.cvut.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: MTA Postfix + antivir

>  Myslim ze to vidite prilis zaujate. Tady preci vubec nejde o to zda
> se filtruji zpravy z MS-virem nebo s necim jinym.

Zaujate to vidim, to rad priznavam. O co tedy jde?

>  To co vy tvrdite by potom znamenalo ze by MTA nemel prevadet
> napriklad pouzite kodovani.

To asi neni dobre prirovnani. Prekodovanim (napr. MIME z 8bit do
quoted-printable ap.) se nijak nemeni vlastni obsah zpravy, jen forma.

> Popripade doplnovat chybejici hlavicky
> From: nebo To:, pricemz je ke sve praci evidentne nepotrebuje.
> Presto to dela. Proc? No protoze, se to tak chtelo.

Nevim o tom, ze by se chybejici hlavicky From: a To: treba sendmailem
doplnovaly, maximalne se v nich prepisuji adresy podle mistnich
podminek, coz je opet jen zmena formy, ne obsahu.

> Podle mne je
> dobre kdyz je MTA schopen podle zadani provest jakousi filtraci.

Tedy cenzuru.

>  Zalezi pak na spravci site jestli a co bude filtrovat. A priklad stim
> ze by nekdo posilal ze studijnich nebo pracovnich duvodu nejakeho
> vira, je podle mne hodne nepresny. Ma byt vseobecne znamo  co je
> dovoleno popripade omezeno v dane siti. Takze ti dva co by si chteli
> posilat viry se dohodnou na jinem zpusobu zasilani, protoze vi ze
> takova zprava by nedosla.

Skvele. Jako treba kdyz se kdysi tiskoviny nepohodlne totalitnimu
rezimu musely dovazet tajne, jinak byly zabaveny.

Nebylo by "lepsi" misto SMTP pro ucely MS-posty (s definovanym
filtrovanim MS-viru) zavest nejaky jiny protokol? Asi jako kdysi
v komunistickem svete zavedli rozhlasove FM-pasmo 64-73 MHz misto
obvykleho 88-108 MHz.
--
                                                Lubos Kaspar