sendmail a domena v HELO

Dan Lukes dan na obluda.cz
Středa Říjen 31 01:11:16 CET 2001

iko wrote:

> mam problemy so sendmailom. ono to neni problem sendmailu, ale moj. mam
> dialup. sendmail pri pripojeni posiela cez -qR. problem je ale s tym, cim sa
> prihlasuje sendmail v HELO. neviem co tam mam vlastne nastavit. nemam domenu
> (dialup). konkretne islo o nieco na vol.cz. ked som  mu (sendmailu) nastavil
> natvrdo domenove meno napr. abc.vol.cz, tak mi zas provider pisal mail ze
> aby som nepouzival ich domenove mena. ked si nieco vymyslim a nebude tam
> vol.cz, tak zas vykrikuje, ze taka domena neexistuje. co tam mam napisat aby
> [...]

	To co popisujete je nejake zmatene. Do HELO/EHLO patri identifikace
SMTP klienta - obvykle jde o FQDN jmeno odesilajiciho pocitace. Co se
nastaveni tyce, nejlepsi bude, kdyz nenastavite nic, sendmail si pri
spusteni sve jmeno zjisti a dialupy od VOL maji reverzy obvykle v
poradku. Nicmene, i kdyz tam napisete jakykoliv blabol, server, ktery je
v souladu s platnymi normami vas nesmi odmitnout (RFC2821, jak jsem psal
v jinem prispevku asi predevcirem).

	Zaver vaseho dopisu ale naznacuje, ze spis nez s HELO/EHLO mate problem
s adresou MAIL FROM: - protoze jen u te se pripadne testuje domena
odesilatele. No, tuhle adresu byste si pochopitelne vymyslet nemel - na
toto misto patri regulerni a platna vase emailova adresa (jiste nejakou
mate) na kterou budou zasilany pripadna hlaseni o chybach a jinych
udalostech souvisejicich s dorucovanim vaseho dopisu.

				Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz