RE: niektoré prílohy e-mailu neprejdu...

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Středa Duben 3 09:38:41 CEST 2002

> From: "Lubos Moscovic" <herrman na host.sk>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: RE: niektoré prílohy e-mailu neprejdu... - opäť som sa rozpísal
> Date: Tue, 2 Apr 2002 22:59:59 +0200
> Všetky maily prešli až na ten, ktory bol zpakovany komprimaciou
> normal, čiže štandardnou defaultnou komprimáciou.
> Ináč som vyskúšal posielať tie zipká aj samostatne a tam som zistil,
> že problém je s posielaním iba jedného z tých zipiek.

Ještě jeden tip: jednou jsem měl případ, že si někdo napsal nekorektní
SMTP-server, který chybně zpracovával DATA:

   RFC 2821, odst. 4.5.2 Transparency

   Without some provision for data transparency, the character sequence
   "<CRLF>.<CRLF>" ends the mail text and cannot be sent by the user.
   In general, users are not aware of such "forbidden" sequences.  To
   allow all user composed text to be transmitted transparently, the
   following procedures are used:

   -  Before sending a line of mail text, the SMTP client checks the
      first character of the line.  If it is a period, one additional
      period is inserted at the beginning of the line.

   -  When a line of mail text is received by the SMTP server, it checks
      the line.  If the line is composed of a single period, it is
      treated as the end of mail indicator.  If the first character is a
      period and there are other characters on the line, the first
      character is deleted.

Začíná-li tedy řádek tečkou, při odeslání se úvodní tečka zdvojí a
server na příjmu ji zase má odebrat. Zkuste tedy odesílaný mail zkontrolovat,
nemá-li právě v "postiženém" případě někde na začátku řádku tečku
(k tomu je ovšem třeba nějaký program, který neinterpretuje MIME-strukturu).

> So súdružským pozdravom

Neradíme tady nějakému komunistovi? To bych docela nerad. :-)

--
Luboš Kašpar (nikoliv Ľuboš, jak mě p. Moščovič minule překřtil)