sendmail: Jak docasne vypnout orezavani... - male shrnuti

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Úterý Duben 9 19:10:57 CEST 2002

> Date: Mon, 8 Apr 2002 12:54:36 +0200 (CEST)
> From: <solnicky na vegacom.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Re: sendmail: Jak docasne vypnout orezavani na sedm bitu v nekorektni...

> Nejsou, ale v podniku prevazujici vetsina uzivatelu neni schopna pouzivat
> anglicky program.

Hm, tak to snad aby radeji sli past kravy, ne? :-)

> [...]
>
> Tohleto v zadnem klientu neuvidite, pokud si nedate neco jako View message
> source -- jde o MIME preambuli pred prvni casti, kde nemusi byt vubec nic
> a jen kdysi, kdyz jeste byly rozsireni klineti bez podpory MIME, se tam
> psalo, ze nasledujici zprava je ve formatu MIME a popr. i kde se da ziskat
> SW, ktery to resi. A jelikoz je to preambule +pred+ prvni casti slozenych
> zprav, neni tam jak urcit kodovani ani znakovou sadu -- a ani to neni
> treba, programy s podporou MIME tento text nijak nezpristupnuji (vyjma
> onoho View source). Takze dnes by tam pravdepodobne nemuselo byt nic :-(

Samozrejme vim, co byva napsano pred 1. MIME-casti a taky vim, ze loklaizatori
docela casto kaslou na to, ze pro tento specialni odstavec neni kde definovat
znakovou sadu, takze MUSI byt v US-ASCII. Taky je mi znamo, ze MIME-MUA toto
"nevidi", protoze sam pouzivam pre-MIME elm. Jinak mam dojem, ze ma poznamka
je o voze a reakce o koze. Mel jsem na mysli to, ze lokalizovane MUA jsou pro
vicejazykovou komunikaci nevhodne.

> Date: Mon, 8 Apr 2002 16:53:41 +0200 (CEST)
> From: <solnicky na vegacom.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Re: sendmail: Jak docasne vypnout orezavani na sedm bitu v nekorektni...
> Tenhle napad m inspiroval a zakazal jsem klientskemu programu odesilat
> osmibitove. Bylo to ale k nicemu, protoze korektni casti zpravy byly
> korektne v QP, ale nekorektni preambule zustala osmibitova (evidentene se
> tam text jen kopiruje a americky autor nepredpokladal, ze lokalizator
> nebude znat standardy :-(

Proto je treba to u lokalizatora reklamovat.

> From: "Dalibor Toman" <dtoman na fortech.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Re: sendmail: Jak docasne vypnout orezavani na sedm bitu v nekorektni...
> Date: Mon, 8 Apr 2002 17:24:20 +0200
> Vzdycky jeste muzes toho netscapa projet hexeditorem a diakritiku
> prepsat...

Takze kazdou novou verzi takto predelavat? To se mi zda jako docela nevhodne
vynalozena prace. Pokud je lokalizator znamy, melo by se to u nej
pripominkovat - bude-li ochoten se tim zabyvat (asi by mel byt), je
dost pravdepodobne, ze si to opravi v nejakem vzoru a v pristich
verzich se to nebude opakovat.
--
                                                Lubos Kaspar